normalt kaloriintag Akta dig för 4 vanliga myter som kan sabotera dina drömmar

gå ner 10 kg på en månad Akta dig för 4 vanliga myter som kan sabotera dina drömmar

Ja, det finns många viktminskningsteorier där ute. Trots alla informationsmånas mirakel är människor fortfarande fulla av felaktig information om hur man går ner i vikt snabbt, hälsosamt och konsekvent. Låt oss försöka förstöra några av dessa vanliga myter.

Myt 1: Jag kan oroa mig för allsidig fettförlust senare, först låt mig bli av med denna vikt runt min mage.

Detta är förmodligen den typ av tankeprocess som driver människor att köpa bastu bälten och andra ‘bukfett’ prylar, mestadels annonseras på TV. Sanningen är att det inte finns något känt sätt att bli av med magefett speciellt när du ignorerar lårfett, ansiktsfett eller armfett. Fettförlust är inte en process som kan aktiveras på specifika målområden. Det är en allomfattande process, och med rätt kost och motion kan man börja brinna kroppsfett. Bastu bälten gav aldrig någon en kropp att dö för. För att bli av med de tummen runt din midja direkt dränerar de ut vattnet i form av svett och allt det vattnet går tillbaka när du fyller på!

Myt 2: Det bästa sättet att gå ner i vikt snabbt är den mirakulösa 2-veckors diet som jag hört talas om.

En extremt låg kalori, drastisk och obalanserad kost som sätter din kropp och själ genom extrem självförnekelse är farligt för din hälsa och är faktiskt kontra produktiv för dina viktminskningsmål. Visst, på kort sikt finns det inget snabbare sätt att gå ner i vikt än en ‘krasch’ diet, men en sådan diet sänder kroppen till en chock och för att förbereda sig för hungersnödsbetingelserna, sänker kroppens ämnesomsättning drastiskt Resultatet: Så snart du kommer tillbaka till en vanlig diet, tack vare din tröga ämnesomsättning, kommer din kropp inte ens att kunna bränna en normal mängd kalorier, och all den vikt kommer att skjuta tillbaka.

Myt 3: Att gå ner i vikt måste jag äta mindre.

Överraskande är överviktiga människor inte alltid över äterna. Nyckeln till viktminskning äter inte nödvändigtvis mindre men äter hälsosammare. Genom att svälta dig kommer du att skicka din kropp genom exakt samma process som beskrivs ovan, med exakt samma resultat. I stället ska du försöka göra det med att skära ner kaloririka fetter och artificiella sockerarter från din kost och ersätta dem med friskare alternativ. En hälsosam och balanserad kost kommer att påskynda din ämnesomsättning samt minska ditt kaloriintag de två mest önskvärda förutsättningarna för fettförlust. Också i stället för att ha två stora måltider om dagen borde du ha 4 5 mindre måltider.

Myt 4: Om jag vill bli smal börjar jag bättre med en jogg.

En kardiovaskulär motion som jogging hjälper dig att bränna en hel del kalorier under din träning, men i slutet av dagen är det inte lika effektivt som muskelbyggnad, med hjälp av vikt eller motståndsträning. Muskelträning bränner inte bara kalorier under träningen, utan även när du sitter tyst vid ditt skrivbord. Saken är att musklerna behöver konstant bränsle för att överleva, även när kroppen ligger i vila. Så ju mer muskel du har desto mer kalorier kommer du att bränna under dagen, och ju snabbare du kommer att uppnå dina mål.
normalt kaloriintag Akta dig för 4 vanliga myter som kan sabotera dina drömmar