dietmat recept Alfa Romeo Stelvio vs Volvo XC60 vs Mercedes GLC

går inte ner i vikt lchf Alfa Romeo Stelvio vs Volvo XC60 vs Mercedes GLC

facebook twitter google + emailVi ser om den nya Alfa Romeo Stelvio SUV kan slå Volvo XC60 och Mercedes GLC Alfa Romeo är återuppbyggd. Den gripande 4C sportbilen var först i sin nya era och följdes av den mer vanliga Giulia, en effektiv, sportig och snygg salong som du kan köpa med ditt huvud såväl som ditt hjärta. Men med marknadsbehovet för SUV: er ökade hela tiden, var det bara en fråga om tid innan det italienska varumärket byggde en 4×4 och det är det. Stelvio är Alfa Romeo för det 21: a århundradet och kombinerar varumärkets vanliga individuellt tillvägagångssätt för design med skarp kördynamik, familjevänlig praktik och en premiumbild, plus förväntningar att sälja stort i mellansidans SUV-sektor. Bästa 4x4s abd SUVs till salu just nu Men det finns ingen brist på utmanare i den här klassen, så Stelvio måste visa vad den har mot vår nuvarande mästare, Volvo XC60. Som en familj 4×4 måste Alfa också bevisa sig mot en av de bästa i branschen: Mercedes GLC. Alla tre har fyra cylindriga dieslar som erbjuder anständigt prestanda och effektivitet på papper, men är detta sant i den verkliga världen och vilket Alfa Romeo Stelvio Bild 3 av 47Model: Alfa Romeo Stelvio 2.2 Turbodiesel 210 Q4 AWD Milano EdizionePris: 43,990Engine: 2,2 liter 4cyl turbodiesel, 207bhp0 60mph: 6,5 sekunderTest ekonomi: 37.9mpg / 8.3mplCO2 : 127g / kmAnnual vägskatt: 450We testar toppspecialen Stelvio Milano Edizione här, prissatt från 43.990 med 20-liters 2,2 liter turbodieselmotor. Den är på den dyrare sidan när man tittar på intervallet, men matchar sina rivaler i detta skjuter ut, så kan Alfa Romeo klippa det i en konkurrenskraftig klass? Det här kan vara en jacked up SUV, men vad som slår dig först ut på vägen är hastigheten och svaret på bilens styrning. Det blir en Alfa varumärke, och trots Stelvio s storlek blir du accus tomt till hur snabbt det blir. Styrningen är snabb och det finns tillräckligt med grepp om att chassit kan klara det, men det gör det lite nervöst och inte så avslappnat. Det är den mest flexibla SUV här, men handeln är att bilen känner sig jitterig på grund av sin mer fokuserade inställning. Turen är inte så fin som Volvo eller Mercedes, med en otrolig känsla över ojämna ytor oavsett hastighet, ju ju mer du trycker på chassit desto bättre svarar dämparna, vilket visar Stelvios imponerande kroppskontroll. Bild 10 av 47 Med 470 Nm vridmoment drar 2,2 liter turbodiesel sött, även om det är den lägsta siffran i denna trio. Den är hjälpt av den smidiga autokassetten när den lämnas till sina egna enheter. Det är dock okej, men det är fortfarande den tyngsta modellen på farten, med en diesel som tycks vara uppenbart i stugan om du svänger motorn hårt. Det är mer vind buller också, jämfört med sina rivaler. Håll dock din fot fastsatt av linjen och accelerationen är otroligt snabb för en diesel SUV, med hjälp av sin låga 1,659kg kerbweight. Vi registrerade en imponerande 0 60mph-tid på 6,5 sekunder på vårt provspår, medan det låga vridmomentet vid 1.750 rpm och ett viktbesparande på cirka 200kg över sina konkurrenter hjälpte Stelvio att leverera de starkaste växelvisa accelerationstiderna för trioen. : ‘Stelvio s DNA-drivlägesväljare erbjuder ännu inte adaptiva dämpare. De kommer sannolikt att vara kopplade till en begränsad bakre diff som en del av ett framtida Performance Pack-alternativ. ‘Volvo XC60 Bild 4 av 47Var Alfa känns som den konstruerades för att ge äkta förarförhållande, balanserar XC60 bättre smidighet och komfort. Det är inte perfekt, och på R Design-modellens större aluminiumsfälgar kan Volvo förlora sitt lugn när det träffar en bump vid svängning. Men i allmänhet uppfattar bilen fortfarande en bra bana mellan engagemang och körkomfort. Större delen av tiden flyter den över grov mark, med endast enstaka hårda intrång i kupén. Detta hjälpte oss av vår bils adaptiva upphängning, som har justerbara lägen, även om du inte behöver någonting mer än Comfort-inställningen. Bild 24 av 47Next till Stelvio s snabba uppställning är Volvos inte lika responsiva, men styrningen är lätt och snyggt anpassad med hänsyn till bilens storlek och vikt, så XC60 känns tillräckligt rörlig, medan den erbjuder en del av GLC: s komfort. När det gäller prestanda delar den Alfa och Mercedes på provspåret, sprintning från 0 60mph på mer än respektabelt 7,4 sekunder, medan det i växeltider på 4,8 och 5,9 sekunder från 50 till 70mph i femte och sjätte var starkt. Den åtta hastighetsautomat gör ett anständigt jobb för att blanda förhållandena om du vill göra Snabbare framsteg, vilket bidrar till förfining genom att hålla motorn relativt låg. D5-enheten är bullriga när den är revved. Den är mjukare än Alfa sändning, men inte lika raffinerad och sömlös som GLCs nio hastighetsbox. R Design-modellerna är utrustade med skiftspjäll för manuell styrning också. Testrar ‘Anmärkningar:’ XC60 D5 har ett off-road-läge som optimerar drivlinjen och stabilitetskontrollen för att förbättra dragkraft på hala ytor och aktiverar automatisk nedstigningsreglering. ‘ Mercedes GLC Bild 5 av 47Model: Mercedes GLC 250 d 4MATIC AMG Line Premium PlusPris: 44,465Engine: 2,1 liter 4cyl turbodiesel, 201bhp0 60mph: 7,7 sekunderTest ekonomi: 37.7mpg / 8.3mplCO2: 129g / kmAnnual vägskatt: 450Mercedes ‘GLC majors på komfort exakt vad du vill ha från en familj SUV. Köparna i den här klassen är dock krävande, så i sportiga AMG Line spec med det extra Premium Plus-paketet som läggs till här och i kombination med företagets 250 d dieselmotor, är 44.465 GLC på pengarna med sina rivaler. Kan det tävla med dem? om du är efter en bekväm SUV, Mercedes är bilen för dig Luftfjädringen är smidig och krossad, dämpar slag från vägen där Alfa känns mer sprött och Volvo styvare. Den här flytande körkvaliteten är GLC: s telefonkort och gör den till den trevligaste och mest bekväma bilen på grova ytor. Det backas upp av en stark motor som levererar anständigt prestanda.
dietmat recept Alfa Romeo Stelvio vs Volvo XC60 vs Mercedes GLC