hur man går ner i vikt snabbt Använd psykologi för att driva marknadsföringsåtgärder i ditt lilla företag

ner i vikt Använd psykologi för att driva marknadsföringsåtgärder i ditt lilla företag

Det finns flera nya upptäckter från psykologiska världen som entreprenörer kan använda för att hjälpa sig att vara mer produktiva och framgångsrika. Som en fördel kan du använda dessa tekniker också att du känner dig mer kontrollerad och mindre stressad.

Om du driver ett litet företag har du förmodligen en marknadsplan som beskriver dina mål för att driva försäljningsutvecklingen. Om du är som de flesta entreprenörer, finns det förmodligen några mål i den planen du har ignorerat för ett tag. Entreprenörer, som alla andra, behöver ibland hjälp med att hålla oss på uppdrag så att vi kan nå våra affärsmål. Problemet är att medan du känner till dina mål, men du kan inte ‘göra’ ett mål. Du kan bara ‘göra’ en åtgärd. Eftersom du inte har en chef att svara på är ditt jobb som entreprenör att identifiera Åtgärdsstegen som hjälper dig att uppnå dina mål. Det tar tanke på och planerar att identifiera dessa åtgärder, och sedan tar det ett motivations- och mätningssystem som hjälper dig att fortsätta att utföra åtgärderna och hålla sig på rätt håll till målet.

Naturligtvis är det yttersta målet att stänga försäljningen och inse fördelarna med framgång i ditt företag. Men vi behöver alla lite hjälp med motivation då och då, särskilt under de perioderna när vi arbetar mot långsiktiga mål, till exempel i en marknadsförings- och marknadsföringsstrategi, där resultaten av våra handlingar inte bär frukt direkt. Dessa uppgifter kan vara svåra för entreprenörer att motivera sig att lösa regelbundet. Låt oss undersöka några begrepp från de psykologlaboratorier som du kan använda för att förbättra din självhantering och öka försäljningen högre.

Konceptet ‘pre commitment’ är en av hans mest kända idéer av Thomas Schelling, en nobelpristagare och en av världens största experter i konflikt. I sitt arbete med internationell konflikt visade Schelling att en part i en konflikt kan stärka sin strategiska position genom att avskräcka några av sina alternativ för att göra sina hot mer trovärdiga. En armé som bränner sina broar och gör omflyttning omöjligt, är ett klassiskt militärt exempel.

Senare i sin karriär tillämpade Schelling sina teorier för att hjälpa individer att hantera sina egna inre kamp. Hans teori är att vi alla lider av en splittrad personlighet. Ett ‘själv’ vill gå ner i vikt eller delta i dessa nätverks frukostar för att öka din verksamhet. Låt oss kalla det ‘ambitiösa jaget’. Den andra vill äta efterrätt eller sova lite senare den dagen. Vi kan kalla detta ditt ‘övertygande själv’. Båda själva är lika giltiga och lika rationella för att förfölja sina önskningar, men de finns inte på samma gång. Så hur övertygar ditt ambitiösa jag ditt övertygande själv att låta dig nå dina mål?

Schelling s lösning på detta problem var för ‘ambitiöst själv’ att vidta en avgörande åtgärd vid något tillfälle, vilket i grunden kommer att tvinga dig att göra vissa val senare när det ‘övergivna jaget’ kan vara i kontroll. I viktminskningsexemplet , en dieter kan försöka tvinga sig själv att göra bra matvanor genom att begå att skriva ner allt han äter. Ett mer extremt förpliktande engagemang skulle bli en organisation som gör varje vecka, offentligt väger in. Båda dessa dieting-metoder har visat sig dramatiskt förbättra viktminskning jämfört med mindre strukturerade system.

Låt oss nu överväga hur du kan använda denna information för att ‘höja insatserna’ och tvinga dig att uppnå dina marknadsförings- och försäljningsmål. Det milda tillvägagångssättet kan vara att göra en skriftlig plan för de marknadsföringsåtgärder som du åtar dig att ta under den kommande veckan , och lova dig själv kommer du att dokumentera dina resultat och granska dem i slutet av veckan. I det här scenariot kan det vara en bra idé att lova dig själv lite ‘belöning’ för att uppnå dina mål eller ett ‘straff’ för att inte nå dem. En mer extrema och förmodligen effektivare metod skulle vara att schemalägga månatliga möten med en extern rådgivare, kanske en styrelseledamot eller affärsmanor, och granska planen och sedan prestationerna med den personen. Flera småföretag, inklusive SCORE, tillhandahåller Denna typ av periodisk granskning, antingen med mentorer eller kamrater, för att hjälpa företagare att hålla sig på rätt spår och uppnå sina mål.

‘Beslutsutmattning’ är termen, utrustad av socialpsykologen Roy Baumeister, för att beskriva fenomenet mentala mentalaffärer som ‘används’ när vi fattar beslut över hela dagen. Nästan varje vakna ögonblick, fattar du beslut. Vill du äta ägg eller spannmål till frukost? Ta en klänning eller slacks? Ta parkwayen eller ytgatorna? Och det är de enkla, innan du ens kommer till jobbet. Medan varje beslut i sig är enkelt kan den kumulativa effekten av att försöka göra ‘rätt’ val för många beslut så småningom kunna tappa bort din energi och motivation.

Du kan använda denna information för att schemalägga din tid för att säkerställa att du har energi för att få de resultat du vill ha. En av de mest effektiva produktivitetsteknikerna, som David Allen har redogjort för i Getting Things Done, är att förplikta sig att fokusera en timme eller två varje vecka på att fånga upp små uppgifter och planera din ‘att göra’ s för den kommande veckan . Om du gör det på söndag eftermiddag, när du är frisk och du inte redan har fattat en massa beslut den dagen, blir det lättare att göra alla viktiga beslut som går in i sådan planering. Då när arbetssjukans kaos är på dig kan du lugnt röra dig genom dina handlingstycken utan att behöva tömma din energi genom att fatta beslut om vad du ska göra. Du kan bara göra dem!

Samma koncept visar att vår ‘viljestyrka’ används på samma sätt som vår förmåga att fatta beslut. Så om det finns uppgifter som du vet att du inte bryr dig om, schemalägger dem för morgonen när du fortfarande är fräsch och full av beslut. Som en kollega sa det, ‘om du måste äta en groda, gör det första i morgon.’
hur man går ner i vikt snabbt Använd psykologi för att driva marknadsföringsåtgärder i ditt lilla företag