hur ska jag äta för att gå ner i vikt Att lösa sig för att vara beslutsam

gå ner i fettprocent Att lösa sig för att vara beslutsam

Med nyårsdagen här har tankar vänt sig till det mest årliga ämnet: Nyårets resolution.

Människor lovar att sluta röka, äta bättre, gå ner i vikt, dricka mindre, träna mer, spendera mer tid med familjen, hantera sin tid bättre, läs mer, vara mer produktiva på jobbet etc.

Nej, nyårs resolutioner är typiskt optimistiska löften. De hoppas kondensera till tanken att ett nytt år representerar en ny start på kalendern och i våra liv.

Innan du drar in i en lista över nyårsbeslut, kanske först bör det vara lite tid att återkomma till framgångarna och sannolikt av större betydelse, misslyckandena i tidigare resolutioner. Hur kan en person veta hur långt han ska springa efter allt utan att förstå hur mycket fast mark är bakom honom?

Hur framgångsrika har tidigare beslut visat? Varför lyckades några lyckas medan andra misslyckades? Har en resolution gjorts utan åtagande? Gjorde för många resolutioner ett engagemang för någon av dem omöjligt?

Nyttårsupplösningar anses ofta vara skämma eftersom de förgångna har baserats mer på tårta i himlen fantasi än i realistiska och pragmatiska förhållningssätt.

Håll din lista med resolutioner kort eller gör den bara en. Upprätta mål för att uppnå din upplösning. Planera hur det kan uppnås. Tillåt dig ett litet wiggle-rum, alltför ofta misslyckas upplösningar eftersom människor bygger en tornad tegelvägg för att övervinna snarare än en serie hinder.

Möjligen, viktigast av allt, var redo att förlåta dig själv och fortsätta. Även den mest engagerade beslutsfattaren kan ha en dag då engagemanget misslyckas. Tänk det inte som ett misslyckande. Gör inte en felaktighet för att sluta. Förlåt dig själv och gör det bättre nästa dag.
hur ska jag äta för att gå ner i vikt Att lösa sig för att vara beslutsam