viktminskning tabletter Fler frågor till rådets kandidater

bra mat för viktminskning Fler frågor till rådets kandidater

Heartened av de många kandidater som söker plats vid rådets bord har ett antal medborgare lagt fram en rad frågor som de hoppas kandidaterna kommer att svara inför nästa onsdagens offentliga forum.

Som talesman för denna ad hoc-grupp, Constance Brothers, kontaktade The Current och frågade om det skulle vara möjligt att använda frågorna som ett springbräda för offentlig dialog.

Det här är min egen snedvyn, men min största oro är vad som händer med företag i vårt samhälle, sa hon. Jag vill att de ska trivas, men vi ser mer tomma butikfronter. en lokal advokat, sade att alla borde vara oroade över potentiella rådsmän synpunkter på beskattning och andra frågor i Revelstoke. Alla kandidater har e-postat kopior av frågorna. Någon annan som har en fråga eller en kommentar bör gärna ansluta sig till denna diskussion online.

Här är de frågor som hon hoppas rådet kandidater kommer att svara genom att skicka sina kommentarer på The Current:

Bekymrade medborgare i Revelstoke ställer upp följande frågor / frågor som de skulle vilja de nominerade för rådet att svara på:

1. Många företag i Revelstoke kämpar. Under de senaste åren har det funnits ett märkbart antal företag som stänger, lediga butiker och kontor. Vad är din ställning när det gäller den aktuella nivån på företagsskatter och är du engagerad i att minska dessa nivåer.

b) Känner du till att staden behöver ta fler steg eller ge fler incitament att skapa en miljö som bidrar till att skapa mer affärer och skapa fler jobb i Revelstoke, och i så fall, vad tycker du ska göras.

1. Revelstoke s Passager Rail Service gick förlorad på 1980-talet. Med tanke på tillståndet i Trans Canada Highway och frekventa stängningar, är du för att staden ska vidta åtgärder eller delta i ett initiativ för att återvända Passager Rail service till Revelstoke.

2.Do du tror att prisvärda bostäder är ett måste för Revelstoke, och i så fall vilka åtgärder ska staden ta för att tillhandahålla och finansiera sådana prisvärda bostäder.

3. Vad är din vision för framtiden för Revelstoke, och vilka framtida projekt ska staden göra för att förverkliga din vision.

a) Även om jag inte nödvändigtvis accepterar förutsättningen att den nuvarande skattesatsen bidrar väsentligt till de svårigheter som företagen stöter på, accepterar jag att de i viss utsträckning bidrar till vissa, mer än andra. Som sagt föll jag att multiplikatorn av affärsränta till bostadsräntan är för hög och vi borde verkligen behöva flytta närmare mitten för samhällen i BC jämförbar med Revelstoke. Jag röstade mot 2011 års budget och en av mina uttryckta skäl på den tiden var att budgeten inte gjorde tillräckligt för att minska klyftan. För att minska klyftan vill vi inte bara byta lasten med en stor ökning till bostäder. Jag skulle se en saktning av skattesatserna med affärer som ökat mindre eller inte alls så att vi i tid kommer att få rättvisa. Det kan inte bytas om ett år.

b) Jag har oro över staden som ger incitament, vare sig det rör sig om affärer eller företag. Lagligen är staden också begränsad i att ‘hjälpa’ ett företag så det finns gränser för vad som kan göras. Jag ser inte bidrag eller utbetalningar som en långsiktig lösning. Jag tror att staden kan arbeta med företagsgrupper, kammaren och andra för att försöka skapa en positiv atmosfär och miljö där företagen vill vara. Om atmosfären är negativ, kommer inga incitament att förändra saker och om det är positivt kommer företagen att vilja komma. Det här är inte en lätt sak att skapa och jag tror att den kommer att växa över tiden.

1) Jag tror att en retur av passagerartågsservice skulle vara bra av ett antal skäl, miljö, säkerhet, bekvämlighet och förmodligen effektivitet att få boende och turister till Revelstoke. Är det förflutna har våra ansträngningar blivit undanröjda att det inte finns någon spårtid på grund av frakt. Det var dock för några år sedan och det är kanske dags att försöka igen. Jag skulle definitivt stödja det.

2) Det är alltid en fråga om vad som är billigt bostäder som det är billigt eftersom man inte är för en annan. Vi behöver en rad bostäder som är säkra, lämpliga och uppnåliga för alla som vill bo i Revelstoke. Förväntningarna måste också vara rimliga. inte alla kan bo i en stor enfamiljshus. Jag tror att just nu finns det en rad bostäder som möter behoven men det kan förändras väldigt snabbt som vi såg för några år sedan. Bostadsföreningen är engagerad i att säkerställa att det fortfarande finns ett lämpligt utbud av bostäder och har planerat för det så gott som möjligt och jag tror att det fortsatta arbetet i samhället, som arbetar med andra regeringsnivåer, handlar om ett bra som vi kan göra. skogsbruk) kan trivas med turismen. Mitt fokus skulle vara att fortsätta arbeta på Revelstoke s kärna genom projekt, PR och planering (människor som bor i centrum) för att göra det verkligen vitaliserat, för företag, turister och boende.

1) Jag tror att det finns insyn i rådet. Möten, både utskott och rådet, är öppna förutom i kamerafrågor som juridiskt inte får vara öppna. Det är olyckligt att rådets möten inte längre spelas in och sänds men det är inte något vi kan kontrollera. Protokoll av möten finns tillgängliga på nätet och rådet har infört ett förfarande för att offentliggöra (anmäla sig) i kamerafrågor så snart som möjligt. Enligt min erfarenhet är skälen till ett beslut eller rådet ges eller lättillgängliga.

2) Ja, budget och utgifter måste granskas och är föremål för löpande granskning. Förra året föreslog jag att det skulle finnas en 5% minskning av budgeten utan tjänstnedskärning och att minskningar skulle komma för saker som var hållbara och inte bara avstängd till nästa år. Även om det var riktat till det, uppnåddes det inte riktigt, men insatserna fortsätter. Vi måste arbeta för maximal effektivitet vid leverans av stadstjänster, antingen upprätthålla servicenivåer till reducerad kostnad eller ökad service till samma kostnad. Det är mitt mål.

Som svar på fråga ett skulle jag tendera att kritiskt se på att Revelstoke har näst högsta företagsskatt i BC. Denna statistik hävdas av den kanadensiska federationen av oberoende företag, en mycket partisan särskild intresse grupp baserat i Toronto området. De har sin egen dagordning, och jag är inte säker på att de har de bästa intressena hos Revelstoke i hjärtat. Med detta sagt, avskyr jag inte vad de säger, jag håller på att försöka nå dem för att få reda på mer om deras påstående. Den del av anledningen till att mitt svar på dessa frågor har tagit så lång tid. Jag har mer för dig senare, när jag gjorde mer av mina läxor, förmodligen efter alla kandidatforum.

Skatter på alla är för höga, affärs- och bostadskurser lika. Bostadsklassen har nyligen sett stora hopp i vår fastighetsskatt, eftersom skattebelastningen flyttas från företag till bostad. Jag tror att även om man bekräftar att företag kämpar, kämpar folk också, och vi har redan tagit på sig mer av skattebelastningen, och det är nog. Bostadsfastighetsklassen bär för närvarande över 50% av skattebelastningen.

Det är sant att det finns många tomma affärsfronter, och så illa, men det är långt färre tomma affärsfronter än att säga till exempel 2005 när jag flyttade här, och att en silverfodring. Ekonomin går säkert men långsamt, och mycket fördröjning i återhämtningen är relaterad till det politiska dödläget i USA som stallar sin återhämtning och förstås den europeiska skuldkrisen. Jag tror att vi kan lära oss från euroområdet, och börjar så snart som det nya rådet är svurit i mycket aggressivt angriper våra egna skuldproblem. När potentiella företag och investerare ser att vi ser på vår långsiktiga ekonomiska säkerhet och stabilitet och villiga att arbeta hårt och offra på kort sikt för att få det att ske, kommer det att skapa förtroende för Revelstoke som ett bra ställe att investera.

Att hantera vår skuld kommer att innebära blygsama skattehöjningar, ca 1,5% kanske, vilket kommer mer än att löna sig i det långa loppet. På det genomsnittliga hemmet borde det uppgå till en skatteökning om cirka 20 dollar. Detta ger oss över 100 000 dollar per år för att sätta in mot skulden, vilket i en 20 års analys sparar oss ytterligare 6600 dollar per år. Eller med andra ord innebär en betalning på $ 100 000 på skulden nu en reell skuldreduktion på 132 000 dollar på 20 år. Försök att föreställa dig vilken egendomsskatt i Revelstoke som var i 1950. Jag vet inte vad de var, men vi vet att de var vägen lägre än de är nu. Nu försöker du föreställa dig hur livet här skulle vara, om det under de senaste 61 åren inte hade skett någon skatteökning eller alla skattesänkningar. Det skulle inte finnas något här, ingen stad. Och kom ihåg vad som hände när Bush-administrationen sänkte skatter på affärs- och finansklassen för några år sedan i USA. Global Financial Meltdown. De fick miljardärkapitalister där och bad att få sina skatter upptagna. skattesänkningar är lätta, och det är svårt att fastställa den skada de orsakar.

Passagerartågsservice skulle vara fantastisk, jag passionerad om miljön, och jag tror att godstrafik och järnvägsresor är svaret på rörliga varor och människor. Med detta sagt identifierar jag inte passagerartrafik som en högsta prioritet, och jag tror att det faller utanför vårt civila mandat. Om jag valde councilor kommer jag att ägna åtminstone 25 timmar per vecka till jobbet. Jag skulle noga tänka på hur jag spenderar dessa timmar och försök att identifiera prioriteringar som skuld, infrastruktur, bostadshus och hitta positiva sätt för att staden ska tjäna pengar, som att effektivt marknadsföra vårt vattencenter och öka intäkterna.

Såvitt jag berör är Affordable / Community Housing det kommande projektet för staden. Vi har mer än tillräckligt bra bekvämligheter och har råd med mer. Vi måste arbeta hårt för att hitta sätt att behålla och behålla de stora saker som vi har, som arenan, poolen och konserterna på grizzlyplaza under sommarkvällarna, vilket är ett så viktigt steg för vår turistsektor och så bra för familjer och samhället.

Det enda sättet att göra bostadsbyggande är multistory / high density condominium och lägenhetstil bostadsutveckling, som börjar i brobryggens egenskaper. Vi har begränsat mark och kan aldrig ha råd att köpa mer mark, så vi måste få så mycket boende som vi kan från vad vi har. Ett stort hinder för att utveckla prisvärda bostäder som identifierats är den höga kostnaden för tjänster. Att lägga in vägar, vatten, gas, avlopp, kraft etc. är väldigt dyrt, liksom snöborttagning och underhåll. Jag driver min idé om utveckling av hög densitet av Graham Inglis, vår finansdirektör, och han håller med mig. Han ser utveckling med hög densitet som minst neutral och eventuellt positiv ekonomisk inverkan på staden, när kostnaderna för tjänster jämförs med skatteintäkter från att många enheter ska dela skattebelastningen. För att göra detta boende ännu mer miljövänligt och ekonomiskt hållbart kan det innehålla vissa kommersiella enheter, tillhandahålla bekvämligheter i grannskapet, få in mer skatteintäkter och minska stadsdelarnas beroende av bilar.

För att göra dessa byggnader ännu billigare och miljömässigt hållbara bör de byggas med skogsprodukter. För mer information google timmerbyggnader Detta är en byggteknik som möjliggör byggandet av mitten av bostadshus och blandade byggnader med mindre mindre betong och stål samt mycket mer förnybara skogsprodukter. Detta är både mer ekonomiskt, lättare (gör det mer lämpligt för känsliga områden som brobäck) och använder mer lokala och återigen mer förnybara produkter.

Att betala för prisvärda bostäder ser jag det som ett helt användarbetalsystem. Vi måste vidta alla åtgärder för att göra det riktigt billigt. Jag ser blygsamma storlekar som en del av det. De borde vara en blandning av äganderätt och uthyrning, för att tjäna så många som möjligt som behöver den här bostaden. Vi borde ha järnklädda kontrakt med framtida ägare, förbinder dem att köpa sin enhet vid fullbordandet. Vi kan göra det här. Revelstoke har gjort det två gånger, med två framgångsrika kronkorporationer, RCEC och RCFC, och vi kan klämma på den erfarenheten och kompetensen för att skapa en framgångsrik Revelstoke Community Housing Corporation.

Jag tycker att stadshuset är ganska genomskinligt; varje gång jag går någonstans är varje dörr öppen. Som en del av valprocessen är dörrarna öppna när jag träffar någon personal. Tidigare hade jag bara enbart kontakter med byggnaden och bylaw-avdelningen, och jag tycker att de är mycket användbara och hjälpsamma. Jag lyssnar dock till människor som säger att det finns problem, och min uppfattning skulle vara att skapa en ombudsmän för social rättvisa. För att göra detta utan att skapa mer skatt, ber jag miljömässiga hållbarhetssamordnaren att ta på sig detta ansvar. Om vi ​​har någon vars jobb det är att ta dina klagomål och organisera dem, kan vi identifiera om vi har problem och vad exakt problemet är. Detta skulle vara det första steget för att lösa det.

Kostsamma kostnader är mycket viktiga för mig, jag är en skattebetalare! Jag har inte mycket pengar, jag är en skogsarbetare, min fru är servitris; när skatterna går upp känner vi det. Jag vet för ett faktum att alla avdelningar har blivit uppmanade av rådet att sänka kostnaderna och jobbar hårt med det. Samtliga avdelningar har blivit ombedda att skicka rapporter om konsekvenserna av 2,5%, 5% och 10% budgetnedskärningar. Jag tror inte att den här typen av blindskärning tjänar oss bra. Det är en billig och enkel strategi och attraktiv på kort sikt, men då blir viktiga saker avstängd. Vi gör inte nödvändigt underhåll, och vår infrastruktur smuler. Tänk på det när det gäller din bil. Går det längre mellan oljebyten eller hoppa över oljebyten, sparar du pengar på underhåll på lång sikt? När du frågar RCMP eller brandavdelningen hur en 5% budgetnedskärning ser ut, får du svar som att inte behålla brandpannor, inte byta andningsapparater för brandmän som ska ersättas, inte uppdatera kroppspansar för polisen och låta däcken på polisen kryssare få balder före ersättning. Jag vet att jag inte vill ha polisbilar med kala däck som rusar på att reagera på en katastrof på vägen på vintern, eller en brandvatten fungerar inte när mitt hus börjar börja elda. Nödtjänster är inte områden för att nypa pennies. Mitt intryck är att rådhuset har fått budskapet om skattebetalarens utmattning och jag tycker att avdelningarna är kreativa för att spara pengar. Vi borde vara tålmodiga och ge dem en chans att bli färdiga på sina egna villkor innan vi hanterar för mycket för mikro. Också, när vi kommer ut ur denna recession, kommer vår ekonomi att växa, och det kommer också skattebasen. Jag tror att vi ser mer positiva ekonomiska resultat som detta händer.
viktminskning tabletter Fler frågor till rådets kandidater