gått ner i vikt blogg Fokusera på vad du kan göra för att slå missbruk

måste gå ner i vikt Fokusera på vad du kan göra för att slå missbruk

Om du bestämmer dig för att du inte ska äta vissa livsmedel, eller att du inte kommer att tända, tycks det vara svårt att tänka på någonting annat. För att åstadkomma verklig förändring är det nödvändigt att fokusera på att ha något som är oförenligt med det beroendeframkallande beteendet.

Då måste du önska det mer än den höga eller den komfort som det beroendeframkallande beteendet ger. Rökaren som bestämmer att han vill ha en hög nivå av hälsa och fitness är på rätt väg. Om han bestämmer sig för att arbeta för att vända skadorna från rökning, kan han sträva efter att förbättra sin nivå av kardiovaskulär träning. Det kan innebära att du tränar i gymmet eller tar upp körning. När han börjar känna sig bättre ser han resultat i sin träningsrutin. Det här känns bra, så han kan vara motiverad för att öka sin nivåpassning ännu mer.

Hans ursprungliga mål var skador kontroll, men i processen blir han en idrottsman. Han har länge glömt att röka.

Kontrast detta med soffan potatis som röker en pack en natt framför TV: n.

Han bestämmer sig för att sluta röka och sitter på soffan och tänker på hur illa han saknar sina röker. Att få passform är oförenlig med rökning, följaktligen om fokus kvarstår på träning, kommer rökning beteendet att elimineras.

Samma process är inblandad i viktminskning. Om fokus är helt enkelt på att inte äta önskade livsmedel är det svårare än om det finns ett inkompatibelt positivt mål.

Om ett beslut fattas om att bara sätta hälsosam mat in i kroppen, för att maximera näringsinnehållet, i syfte att öka livslängden,
gått ner i vikt blogg Fokusera på vad du kan göra för att slå missbruk
är fokuset annorlunda.

Att sluta röka kräver ett engagemang för att rengöra lungorna. Att vara smalare kräver ett engagemang för ett annat sätt att tänka på mat, för alltid.

Vem som helst kan gå ner i vikt genom att minska intaget under en tidsperiod. Att bli, och återstående smalare, kräver en permanent förändring i fokus.

Det kan innebära att fysisk aktivitet ökar, dricker mer vatten, utvecklar nya intressen som avviker från fokus på mat.

Slutsatsen är att om vi vill ha något att förändra i våra liv, måste vi förändras.

Vi måste se oss som en annan person; en annan person än den som äter, en annan person än den som inhalerar giftig rök.

Om vi ​​kan hålla en vision av ‘den nya jag’ har vi en bra chans att gå i den riktningen.

Om vi ​​inte kan bilda bilden, kan vi inte se oss smalare eller rökfria,
gått ner i vikt blogg Fokusera på vad du kan göra för att slå missbruk
kommer inget som vi försöker producera varaktig förändring.