tips gå ner i vikt baserad kost hjälper dig att gå ner i vikt

isbergssallad kalorier baserad kost hjälper dig att gå ner i vikt

Världspolitik Underhållning Skvaller Filmer TV Musik Teater Konst Korsord Underhållning Bilder Horoskop Dagligen Veckovis Månads Livsstil Hälsokost Viva Spel Åsikt Bilar Köparens Guide Betygsätt Recensioner Nyhetsvisningar Foton Gallerier Omslag Annonser Utveckling: Nordkorea Stormy Daniels Ruthie Ann Miles RYSSLAND GUN CONTROL

Troende som vänder sig till bibelbaserad ‘Daniel diet’ för att gå ner i vikt, förnya troen Kan en bibelbaserad kost hjälpa dig att gå ner i vikt?

facebook-e-post Profeten Daniel, som visas här i en 15-talets panel, är inspirationen till ett antal dietplaner. (DEA BILDBIBLIOTEK / Getty Images / DeAgostini)

Vill du smyga ner i det nya året? Kanske är det dags att du försökte ‘Guds diet’.

Kristna som vill stärka sitt förhållande till Gud och anta en hälsosammare livsstil söker efter dieter och fasta inspirationer av den bibliska profeten Daniel.

I det gamla testamentet beslutade Daniel, som fängslades av den babyloniska kungen Nebukadnezar, att inte följa monarkens diet av vin och kött. Istället äter han och hans följeslagare ingenting annat än grönsaker och dricker bara vatten i 10 dagar.

Daniel 1:15 säger att männen i slutet av perioden såg hälsosammare ut än de som hade ätit kungens mat.

‘Han förstod att Gud ville att han skulle leva en hälsosam livsstil så att han kunde tjäna Gud oavsett var han var belägen’, läser webbplatsen för Rick Warrens officiella Daniel Plan. ‘Hälsosam livsstil kräver tro som grunden och litar på att Gud s sätt är det bästa sättet, medan du följer hans recept för din hälsa. ‘

Warren är pastor i Saddleback Church i södra Kalifornien. Han och hans megakyrka förespråkar en långsiktig version av ‘The Daniel Plan’, som börjar med att ge upp mat, socker, koffein och alkohol i 40 dagar, enligt Atlanten.

Det har också ett stort online-community för att hjälpa anhängarna att komma ihåg ‘de viktigaste’, nämligen tro, mat, fitness, fokus och vänner.

Andra versioner av bibelbaserad diet kallar för en 21 dagars snabbmodell efter Daniel 10: 3, under vilken han avstod från bröd, vin och kött.

Denna Daniel snabbt har beskrivits som ‘en vegansk diet med ännu fler restriktioner.’ Deltagarna håller sig borta från ‘trevliga livsmedel’ som bröd, sockerarter och godis, alla animaliska produkter och alkohol.

Rick Warren, pastor i Saddleback Church, förespråkar ‘The Daniel Plan’ som ett sätt för medlemmarna att bli friskare.

‘Sedan erfarenheten har jag förlorat mycket av vikt bara från att lära mig mer självkontroll,’ sa hon.

Registrerad dietist Leslie Bonci berättade Atlanten att troelementet gör dieter som Daniel snabbt mer framgångsrik.

‘Alla behöver sin dinglande morot,’ sa hon. ‘Vi gör inte alltid’ Jag vill bara äta bättre. ‘ Det måste finnas en annan motivation. Om den motivationen är högre, bra. ‘
tips gå ner i vikt baserad kost hjälper dig att gå ner i vikt