kolhydratfri kost Behöver du verkligen träna för att gå ner i vikt

matschema för viktnedgång Behöver du verkligen träna för att gå ner i vikt

Känner du att den enda idén om de flesta typer av träning är mindre än tilltalande för dig, eller till och med ganska avskyvärda? Kanske gillar du inte att simma för att du inte vill ses i en skummig och klädande kostym, eller om du tycker att du går till gymmet är tråkig eller känner du dig självmedveten i en träningsgrupp full av smala unga saker. Eller kanske känner du bara att du har tid att träna.

Om du är överviktig har du förmodligen försökt alla typer av dieter, piller, potions och träningsregimer som alla fungerade i viss mån men då verkade de bara fizzla och misslyckas. Och du kom ut av det, kände sig upprörd, låg i humör, saknade i hopp och lika överviktig som tidigare, om inte lite större. Du kan höra en liten röst i ditt sinne säger ‘varför stör?’, ‘Dieter fungerar inte’ och ‘jag hatar övning ändå’.

Men ditt sinne är uppmärksam på nya dieter, viktminskningstips, nya botemedel, en snabb fixmirakelbehandling som fungerar för att kasta pounds för alla. Även då erkänner du hemlighet att det inte finns något sådant; du vet att du ska gå ner i vikt och hålla bort den måste du ändra din livsstil. Du vet att du i princip måste äta mindre och träna mer om du verkligen vill gå ner i vikt. Dessa är de grundläggande oundvikliga ingredienserna i framgångsrik långsiktig viktminskning.

Hur känner du dig när en av dessa visar sig vara opålitlig, att vara ‘osannolik’? En långtidsstudie som nyligen publicerades i Journal of the American Medical Association (JAMA) skulle indikera att detta är fallet. Denna vetenskapliga forskning visar att träning endast fungerar för att hjälpa medelålders eller äldre kvinnor för att förhindra viktökning om de redan befann sig i sin optimala vikt. Om du redan var överviktig, verkar inte träning för att förhindra ytterligare viktökning under medelåldern eller efteråt.

Det här skulle kanske förklara varför så många medelålders kvinnor säger att ‘träning inte fungerar för mig’, att de lägger på sig oavsett hur mycket motion de får. Men du kan inte hjälpa dig att känna dig lite lurad när du läser den här forskningen. fast det hade inte fungerat för dig tidigare hade du hemligt kunskapen om att det borde fungera och det var alltid värt ett försök igen, om än någon gång i framtiden; nu att ‘sista utväg’ av ökad träning för att gå ner i vikt har tagits bort från dig.

Eller har det? Övning har många fördelar och bör genomföras för sin humörförbättrande och självkänsla byggnadseffekter. Övning som genomförs med ren avsikt att bränna kalorier är sällan roligt eller fördelaktigt; om det här är din inställning till det kan du inte njuta av det. Faktum är att du kämpar mot vad det kan göra för dig.

Om du tränar med nöjen, får du en hel del fördelar. Ditt främsta syfte är att njuta, koppla av och ha roligt. Övning är en produkt av denna avsikt, och när din kropp rör sig och sträcker din hjärna släpper ut endorfiner (vilket får dig att känna dig ännu bättre) och ditt sinne expanderar också. Du blir mer optimistisk, mer hoppfull och mer positiv. Vilka är effekterna av denna förändring av humör på din förmåga att gå ner i vikt och hålla bort den?

Det är massivt! Din inställning när du bestämmer dig för att göra någonting alls är vad som dikterar ditt resultat. När du närmar dig dina viktminskningsmål med en känsla av optimism, entusiasm, hopp och positivitet kombinerat med en högre känsla av självkänsla gör det så mycket enklare på dig själv. Vad som tidigare var omöjligt blir nu inte bara möjligt men mycket troligt.

Att hitta ett sätt att ändra din attityd och dina känslor är det som gör att viktminskning blir lätt för dig. Du kan gå ner i vikt framgångsrikt och hålla bort det så länge du närmar dig dina viktminskningsmål i rätt sinnesstämning. Övning spelar en inbyggd roll för att lyfta ditt humör och öka ditt självförtroende. Vill du veta hur hypnos kan få dig att se saker på ett mer positivt sätt? Ta en gratis hypnos mp3 från min hemsida nu.
kolhydratfri kost Behöver du verkligen träna för att gå ner i vikt