gå ner 5 kilo på en vecka baserade matar till din diet i 2017

gå ner i vikt kost baserade matar till din diet i 2017

Många av oss lovar det nya året för att bättre ta hand om oss själva med en bättre kost och få mer träning. Nästa hälsa klockor hjälper dig att komma igång med att förbättra din kost och fitness. Idag s Health Watch ser på hälsofördelarna med att lägga till fler växtbaserade livsmedel till din kost. Den 31 december hälsa klockan hjälper dig att starta ett träningsprogram i 2017. Att byta mer av din kost till växtbaserade måltider som innehåller frukter, grönsaker, fullkorn och baljväxter kan ge betydande förbättringar för dig. Ett växande bibliotek med näringsforskning visar att om du gör denna förändring i vad du äter när du kommer år kommer du att vara mer benägna att gå ner i vikt, hålla av och minska risken för att utveckla många kroniska sjukdomar. Vad är en växtbaserad diet? En hälsosam, växtbaserad diet ökar näringsämnena, grönsakens grönsaker och frukt i din kost Dieten innehåller massor av hela korn, kokta eller råa grönsaker, frukter, bönor, ärtor, linser, sojabönor, frön och nötter. En växtbaserad diet är naturligt låg i fett . Att driva en växtbaserad diet behöver inte vara ett helt eller inget program. En långsam, stadig övergång till att äta mer grönsaker, hela korn, frukt och baljväxter och konsumerar mindre djurbaserad mat ger många fördelar för din övergripande hälsa. Ju större förskjutningen mot växter desto större nytta. Vilka är några fördelar med en växtbaserad diet? Många studier har visat att växtbaserade dieter kan vara särskilt fördelaktiga för dem med typ 2-diabetes, högt blodtryck, lipidstörningar, kardiovaskulär sjukdom och fetma. I vissa fall kan personer som underhåller en växtbaserad diet minska antalet mediciner som de tar för olika kroniska tillstånd. Generellt sett kommer de hälsofördelade fördelarna att vara i förhållande till nivån på vidhäftning till en växtbaserad diet och minskningen av animaliska produkter som konsumeras. Att äta en mängd olika växter är viktigt för att få alla näringsämnen och vitaminer du behöver. Kontrollera med din läkare innan du flyttar till en kost som är helt växtbaserad. Hur växlar du till växtbaserad kost? Att byta långsiktiga matvanor är en stor utmaning med skift i måltidsplanering, shopping, förberedelse, matlagning och restaurangval. Några köttfria måltider varje vecka är en effektiv plan för att påbörja övergången. Frukost är ofta det enklaste måltiden för att flytta till en köttfri meny, välja fullkornsberedda spannmål som havregryn blandad med valnötter, frukt och sojamjölk. Andra val kan vara pannkakor gjorda av en helkorn som bovete eller en tofu scramble istället för ägg. En metod för att flytta till en diet med mindre kött och fler växter är omdirigering av din tallrik. Fyll minst hälften av din tallrik med produkter, spannmål eller bönor, och minska din köttbetjäning. Syfte för en fyra ounce servering kött, om storleken på ett kort kort. Var kan folk få hjälp att lära sig hur man flyttar till en växtbaserad diet? Många människor som kommer till Cayuga Center för hälsosam livsstil hänvisas av sina primära vårdläkare för hälsofrågor som förbättras med livsstilsförändringar i samband med kost och motion. Det första besöket innehåller en grundlig medicinsk och livsstilshistoria och fysisk undersökning hos en vårdgivare. Baserat på denna bedömning identifieras mål och en plan skapas för varje persons specifika behov av att förbättra sin hälsa genom livsstilsförändringar. Vid CCHL använder vi en rad olika sätt att möta individuella behov, från kostrådgivning till övningsföreskrifter. växtbaserade tillvägagångssätt eftersträvas, verktygen och stödet för att göra övergången ges. För patienter som behöver ett mycket strukturerat kosttillvägagångssätt erbjuder vi ett måltidsutbytesprogram som inkluderar veckovisa coaching-sessioner för viktminskning och beteendebyte för långsiktig framgång. När patienterna går ner i vikt lär de sig att ändra sitt beteende om att äta, göra bättre matval och inkludera regelbunden träning för att förbättra deras hälsa. Kan en växtbaserad diet ge tillräckligt med protein? En växtbaserad diet ger mycket protein från en mängd olika Det viktigaste är att äta en mängd olika hela korn, grönsaker och frukt. Arbeta med en vårdgivare som förstår plantan baserad tillvägagångssätt är en viktig utgångspunkt och kan styra övergången för att säkerställa balanserad nutrition. Sand Sandidge är medicinsk chef för Cayuga Center for Health Living. Hon håller styrelsen certifikat från American Board of Internal Medicine. Hon utexaminerades från University of Alabama School of Medicine och gjorde ett hemvist och en gemenskap vid Vanderbilt University Medical Center. För information om diet och livsstilsprogram på Cayuga Center for Healthy Living, ring (607) 252 3590.
gå ner 5 kilo på en vecka baserade matar till din diet i 2017