att gå ner i vikt snabbt Barry Dodson Family Tragedy

tips gå ner i vikt Barry Dodson Family Tragedy

Det hade varit två år sedan Petty hade vunnit en tävling. Bristen på framgång hade varit särskilt svårt på Dodson, som ville ha en seger till minne av sina två barn, som dödades i en bilolycka för nästan sju månader sedan.

Och med en rekordmängd på 101 000 packade i Dover International Speedway dominerade Petty och hans Grand Prix tävlingen.

Petty ledde 271 varv och slog Bobby Labonte s Monte Carlo till mållinjen med .22 i sekundet. Ted Musgraves Thunderbird var en nära tredjedel.

‘Det har varit länge sedan vi har kört så här, som om vi var konkurrenskraftiga och kunde vinna en tävling’, sa Petty. ‘Och vi har haft mycket tragedi att absorbera i det här laget. Det slutar mycket frustration för oss att vinna idag. ‘

Dodson, som firade sin 42: e födelsedag igår, var nära tårar när han träffade sin chaufför i segern.

‘Detta håller mig levande,’ sa han. ‘Jag pratade med några människor i morse och sa:’ Jag känner mig bara som att gå och gömma mig. Allt går så illa. ‘ Den här vinsten, det är inte bara för mig, det är för tävlingslaget, för Pontiac [som inte vann i 42 raser]. Och det är för mina barn. Jag kände mig som om jag inte kunde vinna en tävling i år för mina barn, du vet, kanske jag gör något annat.

Det var första gången denna säsong som Pontiac, Chevrolet och Ford hade avslutat en två tre i en tävling. Och folkmassan här ställer Dover i en klass med Indianapolis, Daytona, Charlotte och Talladega som de enda spåren att dra fler än 100.000 fans för en lager bilrace.

Petty, som i genomsnitt 119.880 mph, körde sin bil i segerns lane efter 4 timmars, 10 minuters,
att gå ner i vikt snabbt Barry Dodson Family Tragedy
15 sekunders lopp och behövde syre innan han kunde komma ut ur bilen.

‘Jag tror det har varit så länge sedan jag har tävlat på ett konkurrenskraftigt sätt, jag är sliten trött,’ sa han. ‘Jag kan inte vara mer ärlig än den. När den rutiga flaggan viftade, var jag bara tänkt att jag var glad att det var över.

‘Vi var inte nära att vinna förra veckan i Charlotte, och vår bästa avslutning innan idag var en nionde’, sa Petty, som var 26: e i Winston Cup-poängen förra veckans race och är nu 23: e. ‘Och när vi började idag, och vi var där bakom 37, såg det ut som det gamla, men vi vann.

Petty sa att hans lag, som hade ‘skett som skräp’ hela förra säsongen, hade haft ett tydligt fokus denna säsong på grund av tragedin.

‘Du måste säga att det påverkat oss,’ sa Petty. ‘Du’ är en dåre för att säga något annat. . . . Det har varit en kontaktpunkt för oss. Vi ville göra det för Barry och hans familj. Det har varit länge sedan Barry hade vunnit, och den personliga tragedin har bara lagt till bördan.

‘Jag tycker att det är så här den här säsongen har varit så frustrerande för oss. För den här säsongen har vi haft ett tydligt syfte och arbetat hårt för att få den här typen av resultat. Men det har varit lång tid att få vad vi ville ha. ‘

Goodyear lastades i 1.100 nya däck lördag kväll efter de flesta konkurrenter på lördagens 200 kilometer Busch Grand National-blåsade däck på den nybebyggda betongens ovala.

‘Vi var mycket nöjda med däckens prestanda idag’, säger Leo Mehl, Goodyears chef för racing över hela världen. I går fick chaufförer möjlighet att träna och anpassa sina inställningar för gårdagens race under en tidig morgon, halv timmars övning.

‘Jag tror det hjälpte oss,’ sa Petty. ‘Jag vet att vi njöt av att göra det eftersom det gav oss chansen att hitta inställningen baserat på [gårdagens väder].’

Och som det visade sig började 37: e också.

Bara två varv i loppet. John Andrettis bil kom lös i tur 4 och tappades bakifrån av Elton Sawyers bil och orsakade den största kraschen i Dover-historien.

Den fjärde svängmeleen samlade 19 bilar och blockerade turnen. Endast bilarna i Andretti, Dale Jarrett,
att gå ner i vikt snabbt Barry Dodson Family Tragedy
Sawyer och Bobby Hillin slogs omedelbart av loppet av olyckan. Alla andra gjorde reparationer och fortsatte.