träning för viktnedgång Bränn kalorierna

gå ner i vikt promenader Bränn kalorierna

Det finns en enkel formel för att upprätthålla en hälsosam vikt: Bränn så många kalorier som du konsumerar varje vecka. För att gå ner i vikt måste människor äta mindre, träna mer eller båda.

Hur mycket aktivitet behöver den genomsnittliga personen varje vecka för att behålla sin nuvarande vikt? Enligt riktlinjerna från Centers for Disease Control Prevention är svaret 150 minuters aerob aktivitet gjord på en måttlig intensitetsnivå eller 75 minuter med hög intensitet aerob aktivitet.

Den mängd aktivitet som behövs för att bibehålla en sund vikt varierar emellertid mycket beroende på ålder,
träning för viktnedgång Bränn kalorierna
kön, kost och nuvarande vikt. Läs mer om riktlinjerna för CDC-aktiviteten här.

Hitta en träningspartn

Att vara aktiv är lättare när människor har en träningspartner. En övning får dig tillbaka i handling. Forskare vid University of Southern California säger att träna med en vän sätter människor i ett bättre humör och därför mer sannolikt att bränna mer kalorier.

Resultat från en Stanford University studie visar ett enkelt telefonsamtal från en vän ökar sannolikheten för att träna med 78%. Forskare säger att folk är mer benägna att uppstå om de träffar någon till träning. Dessutom övning kompisar förbättra tekniken och lägga variation till träning rutiner.

Enligt en studie publicerad i International Journal of Street Management visar personer som tränar på en stationär cykel i 30 minuter med en vän att de kände sig lugnare än de som cyklade ensam.

Om Känn dina nummer

Informationen ovan är sammanställd av Health Fair 11 för sin årliga Know Your Numbers-kampanj.
träning för viktnedgång Bränn kalorierna