snabb diet Bröllopsplaner tar centrum på Bridal Showcase

bli smal fort Bröllopsplaner tar centrum på Bridal Showcase

FROSTBURG Bröllopsplaner var på tankarna hos de mer än 200 personer som deltog i den andra årliga Bridal Showcase som hölls söndagen vid Frostburg State University. ‘Det var roligt och vi fick mycket information,’ sa Carter. ‘Vi har massor av visitkort från de olika leverantörerna, du har dem alla på samma plats. Vi pratade med fotografer och dj-spelare. Det finns mycket av samma saker men det låter dig jämföra fem olika fotografer.

‘Du behöver inte gå fram och tillbaka. Det är allt här. ‘

Lindsay Smith, av Ridgeley, West Virginia, gifter sig i oktober 2018. Hon kom med sin mamma Pam Hardy och vän Johnna Flinn.

‘Du’ kan planera och få idéer på förhand, säger Smith. ‘Du kan träffa säljare och se om du har en koppling till dem. Det sparar tid. Vi får se vilka vi gillar bäst. ‘

Smith fokuserade på att landa en fotograf och en bröllopsproduktleverantör.

‘Hon har redan sin klänning,’ sa Hardy. ‘Det är varje mors dröm för hennes dotter att ha ett perfekt bröllop, så du måste börja tidigt för att se till att hon får allt hon vill ha.’

Hardy sa att hon hittade några erbjudanden på evenemanget.

‘En plats hade blomsterhyror, som vi aldrig betraktade det förut,’ sa Hardy. ‘Alla blommor var $ 200. De är från Friendsville, du hyr bara blommorna och tar tillbaka dem. Färska blommor är dyra. Det skulle vara en stor besparing och vi hade aldrig sett någon från Friendsville om vi inte kom till det här .’

Flinn sa att shoppa på internet istället för att personligen har sina nackdelar.

‘Det finns så mycket på sociala medier, men man kan inte se det personligen och känna det, säger Flinn. Bröllopsklänningar, brudtärna’ klänningar och tuxedos visades av modeller i alla åldrar, från barn till seniorer.

En teckning hölls för priser, donerade av säljare, under modeshowen.

Katie Gattensis en rektor medP Consulting.

‘Jag’ är en evenemangsplanerare och samordnare, ‘sa Gattens.’ Det kan vara överväldigande för brudar. Itry att se allt igenom för sin vision och ta reda på de hårda grejerna så att de kan njuta av vad bröllopet handlar om.

‘Jag gör allt från leverantörshänvisningar till samordningsdagen. Jag tycker om brudeshowen eftersom det är ett bra tillfälle att ta kontakt med leverantörer och se hur affären är och jag tycker om att träffa brudarna.’

Stephen Ford arbetar för Touch of Class Limousine Service.

‘Vi tillhandahåller transporter för bröllop, flygplatsservice, proms, nätter på stan eller vad du behöver’, säger Ford. ‘Vi har två platser: Frederick och McHenry. Vi ska gå någonstans du behöver.’

Ford hade en limo parkerad utanför Lane Center för att människor skulle titta inuti.

‘Jag tycker om att träffa folket och låta dem se limousinen inuti, personligen’, sa Ford. ‘Det är all touchton och du kan styra den från baksidan. Du kan ansluta telefonen och lyssna på din egen musik.

‘Vi har en flotta från två personbilar till en limousine som kan plats 14. Vi har också festbussar.’

Smycken säljare Michele Hetz är ägare till Dreams Paparazzi. Hon säljer halsband, ringar, armband och örhängen för alla åldrar.

‘Det här är den första brudshow jag har gjort’, säger Hetz. ‘Jag visar fester, hantverksmässor och leverantörer’. Men den här showen är stor eftersom det ger alla en mängd olika val och det är bra för nätverk. ‘

Paula Joe och Barbara Turbin äger Wraps av PJ. Produkten är en naturlig salva som sitter på områden med övervikt.

‘Det här är vår marknad, så det här är bra,’ sa Turbin. ‘Alla ser på att gå ner i vikt och ser sitt bästa ut.’
snabb diet Bröllopsplaner tar centrum på Bridal Showcase