isbergssallad kalorier Buddhadieten hjälper dig att gå ner i vikt med gammal visdom och modern vetenskap

hur går man ner i vikt snabbt Buddhadieten hjälper dig att gå ner i vikt med gammal visdom och modern vetenskap

Buddha kan ha varit världens första yo dieter: Uppvuxet i lyx, hade den unga prinsen Siddhartha en smak av dekadens innan han svängde hårt i reaktion, levde som en vandrande askett, svälte sig nästan till döden tills han äntligen kom fram till Buddha var naturligtvis på jakt efter något djupare än en svelte kroppsbyggnad. Men de insikter han fick av sin strävan kan vara upplysande för den moderna dieter.

Och du behöver inte vara buddhist för att prova. Allt du behöver är en klocka, en skala, ett öppet sinne och en vilja att uthärda några sena magemuskler i några veckor.

Nyckeln till Buddhas diet är tidsbegränsad dieting ibland kallad intermittent fastande. Konceptet är enkelt: I stället för att oroa dig för vad eller hur mycket du äter, ber kosten dig att koncentrera sig på när du äter och att krympa gradvis där du konsumerar varje dag.

Forskning (hos möss och människor) visar att olika former av tidsbegränsad utfodring är säkra och effektiva metoder för viktminskning. Tanken är att för att driva mest effektivt behöver din ämnesomsättning en daglig paus från mat, något som den moderna västerländska ätstilen (med dygnet runt nibbling och fueling) inte ger.

RELATERADE: 57 sätt att gå ner i vikt för alltid, enligt vetenskapen

För att börja på Buddhas Diet börjar du genom att begränsa ditt ätfönster till 13 timmar varje dag i två veckor (vilket kan vara svårare än det låter, eftersom många av oss vanligtvis äter under 15 timmar eller mer varje dag) Därefter sänker du ditt fönster till 12 timmar per dygn, sedan 11 och därefter 10 tills du kommer fram till ett dagligt 9-timmars matfönster. Det kan betyda frukost klockan 9 (hemma eller på jobbet), då middag senast 18:00, följt av. Inget annat, till nästa dag s frukost.

Om du tycker att 9-timmarsfönstret är extremt, påminner Zigmond oss ​​om att buddhistiska munkar (som utövar den tradition som Buddha själv för ungefär 2500 år sedan) brukar äta endast mellan gryning och middag, och de verkar göra bra i termer av näring och uthållighet.

RELATERAT: Här är hur 15 riktiga kvinnor förlorade 50 + pund

En bra sak om Buddhas diet: det finns inga hårda och snabba regler om vad och vad man inte ska äta. ‘Det är viktigast att äta mat du gillar och hitta påfyllning’, skriver Zigmond. ‘En diet som gör dig olycklig är inte en som kommer att hålla.’ I stället för att märka livsmedel som ‘bra’ eller ‘dåligt’, tänk på vad som är ‘användbart’ (hälsosamt fett, fiber och veggieor köttbaserat protein) och vad som inte är (socker, bearbetade livsmedel, mer än två alkoholhaltiga drycker per vecka).

Och eftersom du inte kommer att äta sen på kvällen, kommer du naturligtvis att vara mindre benägna att överdriva den på happy hour eller att punda Ben Jerrys av pinten, eftersom, som Zigmond noterar, nästan 70% av all is grädde förbrukas efter 18:00. Vem visste?

Som sagt, behandlar är inte begränsade gränser. Zigmond noterar att din kropp anpassar sig till ‘livsmiljömiljön’ runt den,
isbergssallad kalorier Buddhadieten hjälper dig att gå ner i vikt med gammal visdom och modern vetenskap
saktar ner din metabolism och pumpar ut hungerhormoner om den tycker att maten är knapp. citerar forskning som visar att splurging med viss regelbundenhet faktiskt kan ge en explosion mot ämnesomsättningen, vilket får oss att bränna mer kalorier och återställa de aptitstyrande hormonerna.

Buddhas diet tillåter en fusk dag per vecka. På den dagen kan du äta utanför ditt schema (ett bra tillfälle för att utnyttja fester, födelsedagar, arbetshändelser, datumkvällar och liknande).

Amerikanerna slösar bort en svimlande mängd mat, ungefär 42%, men lösningen att slösa, berättar Zigmond, att inte rengöra din tallrik. Buddhas diet ber dig att överväga att när du är färdig med att äta, huruvida resten av din måltid är bättre i soporna eller i din kropp. ‘Du har val att göra,’ skriver Zigmond. ‘Du kan använda skräpburken eller du kan vara skräpburken.’ Medan du hänger på det, kan du börja kasta mer mat i papperskorgen (eller bättre än kompostkvarnen) än vad du vill, men när du lär dig att vara mer uppmärksam på dina egna hunger och mättnad ledtrådar (i andra ord, äter mer medvetet), du kommer att kunna rätt storlek på dina portioner, vilket betyder mindre överskott av mat som går in i papperskorgen eller in i din mage.

Zigmond förklarar att tankar mer djupt om ursprunget av vår mat kan hjälpa oss att göra bättre matvanor. Och en del av att utveckla ett uppmärksamt sätt att äta innebär att odla tacksamhet för maten vi äter. Försök säga nåd hur din familj kan ha när du växte upp.

Eller du kan låna från denna recitation från den amerikanska Zen-buddhistiska traditionen: ‘Vi reflekterar över den ansträngning som förde oss denna mat och överväg hur det handlar om oss. Vi reflekterar över vår dygd och övning och om vi är värdiga för detta erbjudande. Vi anser att det är viktigt att hålla sinnena fri från överdrifter som girighet. Vi anser denna mat som en bra medicin för att upprätthålla vårt liv. För upplysningens skull får vi nu denna mat. ‘

Eftersom Buddhas diet ber dig att titta på klockan och tänka på vad vi äter och när, förklarar Zigmond, ‘det får oss att fokusera lite mer.’ Och när du verkligen ställer in, tillägger han, du börjar inse hur mycket vi äter när vi inte är faktiskt hungriga. När vi börjar uppmärksamma börjar vi naturligtvis uppnå en form av moderering i vår mat. ‘

‘Buddha ville inte att någon skulle ta det han sa på tro’, säger Zigmond. ‘Han ville att folk skulle försöka ut och följa de saker som fungerade, hela tiden experimenterade och anpassade utifrån sina egna erfarenheter.’

Så försök med dessa tips, läs boken och se själv. Du kommer att finna att Buddhas diet inte bara är en ätplan, utan ett helt livs kalibrering och balanseringssystem. Du kan sluta släppa några pund, men du kan också komma ut med en övergripande mer upplyst närmande till välbefinnande.

Alla våra produkter och tjänster är utvalda av våra redaktörer. Erbjudanden kan komma att ändras utan föregående meddelande. 2017 Health Media Ventures, Inc. Food Collection och MyRecipes Network. Materialet på denna webbplats är avsett att vara av allmän information och är inte avsedd att utgöra medicinsk rådgivning,
isbergssallad kalorier Buddhadieten hjälper dig att gå ner i vikt med gammal visdom och modern vetenskap
sannolik diagnos eller rekommenderade behandlingar. Läs användarvillkoren och sekretesspolicyen (dina California-rättigheter) för mer information. Annonsalternativ