går inte ner i vikt trots träning Bust upp dina dåliga matvanor

gå ner i vikt matschema Bust upp dina dåliga matvanor

Det berömda citatet från Hippocrates, fadern till medicin, säger ‘Låt mat vara din medicin och medicin vara din mat’. Vad vi äter betyder. Behovet är verkligt. Från och med 2015 är Tennessee nummer 9 i landet för vuxen fetma vid 33,8 procent av befolkningen. Diabetes och hypertoni är överviktiga och fetma relaterade tillstånd. Tennessee rankar 5: e i diabetes med 12,7 procent av befolkningen och 7 i högt blodtryck med 38,5 procent av befolkningen. Att hälsa är något som inte kan köpas och det kan inte stulen från dig. Om det var lätt skulle alla redan vara helt friska och passa. Men låt inte det avskräcka dig, för även om det är svårt att byta, kan det vara enkelt. Ta det ett steg åt gången. Vad finns i din skafferi? I dagens upptagna samhälle är människor överväldigade och översta Därför stryks de ständigt med frestelser för snabba och icke näringsrika livsmedel som överflödar vid varje korsning. Tanken på att komma hem efter en lång dag på jobbet och laga en full måltid är obehaglig. Men att vara en gourmetkock behöver inte regelbundet få hälsosamare mat i din kost. Fokusera på att skapa en ny rutin snarare än ditt ultimata resultat av att gå ner i vikt. Innan någon åtgärd kan vidtas, bedöma var du är första och vart du vill åka. Då kan en plan bildas. ‘Ta en kritisk titt på vad du tar in i huset’, säger Amy Brewer, seniorforskningsnäringist på UTHSC Office of Clinical Research, inrymt på Methodist Hospital. ‘Om skafferiet är fullt av högt feta och salta och söta saker, anser att du har att rensa skafferiet och bli av med de saker som inte ger dig näring. Det är de saker som tappar skalan mot viktökning. ‘Hon uppmuntrar människor som kanske inte har mycket tid att laga mat under veckan för att starta frysta förrätter, eftersom det finns många fler alternativ som finns idag bortom ‘Hungry Man’ kött- och potatis middagar av äldre, såsom hälsosamt val, leanmat och viktvaktare. Bara titta på natrium. ‘Det finns mycket hälsosammare, lärare, lättare och delkontroller’, sa Brewer. ‘Det är inte många människor som spenderar tid i köket. Du kan äta internationellt dessa dagar. För dem som inte är glada att spendera mer tid i köket, är det ett alternativ som är lätt att lagra och dela.’ Hon berättar folk att para ihop en frusen måltid med en extra portion kokta grönsaker och en sallad. ‘Det är definitivt ett bättre alternativ till snabbmat’, säger Brewer. ‘Bli inte för hungrig, arg, ensam eller trött’, sa Murphy . ‘Det är triggers och faror. Många människor hanterar saker genom att äta. Om du äter är din hanteringsmekanism, måste du arbeta på det.’ En ny vana att komma in i fler grönsaker är att försöka dubbla upp på den lummiga gröna och icke-stärkelsefulla grönsaker, som gröna bönor och broccoli. ‘Det kommer inte att skada dig när det gäller kalorier, men om du dubbelar på potatismos och makaroner och ost i jämförelse med fördubbling på tomater, klättar [vikt] verkligen Brewer. ‘Jag tror att folk glömmer att det är okej. Stack upp tomaterna. Om dina ögon säger att det inte ser ut som nog, fyll på grönsakerna. Det är mer mat men det lägger inte till fler kalorier. ‘Försök också försöka minska uttagningsfrekvensen, säger Murphy.’ När du går till en plats att köra dit och hämta den och köra tillbaka , du kan göra något i köket som skulle ge dig en bättre kvalitet måltid, säger Murphy. Men om du äter ute, var villig att trycka plattan bort med mat som fortfarande är på den. ‘Harness din inre filmstjärna’, sa Murphy. ‘De trycker alltid plåten bort. Folk tror att ‘det’ är på min tallrik så jag måste äta det, jag betalade så att jag måste äta den. ” Men hon sa, kom ihåg att du betalar för hela upplevelsen, tjänsten, det faktum att någon annan lagar mat, inte bara måltiden själv. Det är okej att lämna mat bakom plattan ta rester, sätt bara hälften av måltiden bort när den kommer. ‘Omgivningen av mataffären är var du hittar de hälsosammaste matvarorna. (Foto: Stockbyte, Getty Images) Livsmedelsbutik StrategiDet största dietitiansarbetet med sina kunder är att utveckla en shoppingplan för varje vecka. Att veta vilka livsmedel och ingredienser du behöver för specifika måltider hjälper till att undvika oanvända shopping och impulsköp. ‘Om du kan titta på veckan framåt, kanske du planerar för dagar där du får mer tid att laga mat, som kan hjälpa dig’ Murphy. ‘För att göra det där det fungerar bra, vill du ha några måltidsidéer där, så du kan handla från det.’ Bara var inte för dogmatisk du kan vända dina dagar. ‘Det är som alla dina stora generaler De går ut i strid om att de har en plan och när de kommer in i slagfältet måste de anpassa den planen men det är bra att ha en plan ‘, säger Murphy.’ Vad du sätter i munnen, matar antingen sjukdom eller bekämpar det , säger Ruth Williams Hooker, registrerad dietist och docent i School of Health Studies vid University of Memphis. ‘En stor sak vi försöker göra människor medvetna om är vad som har mycket natrium och vad gör det inte och hur kan du göra det mindre, säger Williams Hooker. ‘Allt som är förpackat är högre i natrium. Vi visar folk hur man skär ner på natrium, som att tömma och skölja konserverade grönsaker och använda vatten [att laga mat]. Hitta frukt packad i vatten, inte sockerlag. ‘Samma sak med mejeri,’ fortsatte hon. ‘Vi ber folk att hämta sin favoritost och läsa tillbaka på etiketten. Ost har mycket natrium. Vi ber folk att titta på konserverad soppa och frysta förrätter.
går inte ner i vikt trots träning Bust upp dina dåliga matvanor