gå ner i vikt räkna kalorier Bygg muskler och gå ner i vikt

gå ner i vikt program Bygg muskler och gå ner i vikt

Muskel är levande vävnad, till skillnad från fett som bara lagras energi. Precis som alla andra levande muskler kräver kalorier att överleva. Muskel använder kalorier bara för att stanna på din kropp. Så ju mer muskel du har desto mer kalorier du kommer att använda för att hålla den där.

När människor vill gå ner i vikt vänder de sig automatiskt till konditionsträning. Detta kommer att hjälpa dig att gå ner i vikt men de flesta människor är inte medvetna om att mycket av den vikt som de kommer att förlora kommer att vara muskel och inte bara fet. Det här är ett misstag, eftersom ju mindre musklerna är, desto färre kalorier kommer de att brinna, och på grund av denna viktminskning kommer resultaten att börja sakta ner och bli allt svårare. Du kommer att behöva göra mer och mer kardio för att hålla resultaten kvar. Detta kommer att lämna dig en kropp med liten muskelton som inte alltid är attraktiv.

För många år sedan betraktades tyngdträning som en träningsmetod som endast används av starkare och kroppsbyggare. Många skulle titta på dessa idrottarnas stora muskelkroppar och hitta dem freakish och oattraktiva. Många tittade ner på den här typen av träning, eftersom de tyckte att det var massor av muskler som dämpade dig, gjorde dig muskulöst bunden och fick dig att se ut som en slags freak.

Till och med idag finns det några människor som tycker om att träning i vikt gör dem för stora och skrymmande. Detta är särskilt sant där kvinnor är berörda. Denna typ av tänkande är skrattretigt för att komma till nivån på professionella kroppsbyggare är inte lätt. Ingen och jag menar att ingen kommer att se ut som en bodybuilders efter några månaders viktträning.

Att se ut som en bodybuilder måste du ha enorm disciplin, engagemang och motivation. Utöver detta skulle det ta många års utbildning för att komma till den typen av nivå. Även det kan bara uppnås om du har nära perfekt genetik. Så du kan glömma myten att du kan bli för muskulös, för att det inte kommer att hända. Om du med ett visst mirakel befinner dig på för mycket muskler, behöver du bara ändra hur du tågar.

Att lyfta tunga vikter i ett repintervall på mellan 6 10 ger dig storlek och styrka. Lyftande vikter i ett repintervall på mellan 12 20 kommer att ge dig muskelton och muskeluthållighet. Så oavsett vad dina mål är är du ansvarig. Det är ditt beslut om vad du vill ha. Stora muskler kommer inte att starta magiskt på din kropp från alla vinklar om du inte vill ha dem.

Vissa människor kommer att säga att de vill öka sina uthållighetsnivåer och bara hjärtat kommer att göra det. Det är sant att kardioövningen ökar din uthållighet och uthållighet, hjärtat fungerar ditt hjärta och lungor. Om du skulle göra en krets med vikter som att plocka 4 eller 5 övningar med 20 reps utan vila, skulle du skämta en hund på en varm dag. Det skulle ge dig de fördelar som kardio kan ge dig, men det extra extraet skulle vara mer muskelton, ökad styrka och fler kalorier som bränns.

Träning med vikter ger dig en mängd fördelar,
gå ner i vikt räkna kalorier Bygg muskler och gå ner i vikt
som inkluderar viktminskning, muskeluthållighet, styrka, muskelton, ökad förmåga att bränna kalorier, skydda dina leder genom att ha mer muskler runt dem och mer bentäthet som minskar risk för bensjukdomar i senare liv. Bortsett från alla dessa kommer du att se bra ut, folk kommer att märka dig, du kommer att känna dig mer självsäker, se mer attraktiv och kläder passar dig perfekt istället för att hänga bort dig. Grunden är att om du inte tågar, så säljer du dig verkligen kort.

I den moderna världen är det inte bara bodybuilders och power lifters som använder vikt träning. Boxare, fotbollsspelare, spåratrottare, tävlingsdrivare, basketbollspelare och en hel del andra idrottsmän inkluderar viktutbildning i sina träningsrutiner. Dessa idrottare förstår de enorma förbättringar som träning med vikter kommer att öka till deras individuella sporter och ökningen av deras prestationsnivåer. Så om tyngdsträning är så viktig för idrottaren tror du inte att du kan få några fördelar med att bygga muskler?
gå ner i vikt räkna kalorier Bygg muskler och gå ner i vikt