viktminskning tabletter CBC Life

träning för att gå ner i vikt CBC Life

Mina lokala inställningarOttawa

CBC Life

Förlora förlora? Den verkliga scoopen på intermittent dieting vs traditionell dieting

Förlora förlora? Den verkliga skopan på intermittent dieting mot traditionell dieting Hela dagen är det relativt nytt, men vi tittar på ny forskning för att se om den fungerar. CBC Life. Nästan alla försöker en, och nästan alla misslyckas med det. Kanske, eftersom dieter är svåra att hålla fast vid. Efter några månader eller några veckor faller folk tillbaka i gamla vanor.

Därför är intermittent fastande så tilltalande. Tanken är enkel: du behöver bara kosta lite av tiden.

Det finns många olika versioner av intermittent fasta där ute. En av de mest populära var 5: 2-kosten som blev populär i Storbritannien innan den flyttades till Nordamerika. Det var på BBC-showen Horizon och blev snabbt väldigt populär. 5: 2-kosten säger att du kan äta vad du vill ha i 5 dagar i veckan och behöver bara skära ned för de andra två. Även om det kallades en ‘fastande’ diet, är det i själva verket bara att skära ned i stället för att inte äta under de två dagarna. På de fastande dagarna ska du bara äta 500 kalorier (en fjärdedel av den normala dagliga kalorierna) eller bara en måltid för den dagen. Om du blir hungrig runt middagstid, smyg och bära den till imorgon när du kan få bacon och ägg till frukost.

Om två dagar i veckan är för lätt för dig, har en ny version av intermittent fasting börjat dyka upp. Alternativ dag fasta, som namnet antyder, är ett till / från-schema där du äter väldigt lite en dag och sedan äter till ditt hjärtinnehåll på nästa.

Teorin är att de flesta människor kan hålla sig till självförnekandet av dieting i 24 timmar om de vet att deras fuskdag ligger strax över horisonten. Det förutsätter också, med rätta eller felaktigt, att människor inte kommer att bli galen på de icke-fasta dagarna och ångra sig vad de gjorde dagen innan.

Det är meningsfullt på teoretisk nivå, men den verkliga frågan är, fungerar det?

Här är 5 saker jag lärde mig efter att ha klippt socker från min diet

En ny studie publicerad i JAMA Internal Medicine svarar åtminstone delvis den frågan. Forskare tog 100 överviktiga vuxna och delade dem i tre grupper. Den första gruppen fick höra att fortsätta sina vanliga vanor. Den andra intermittenta fastande gruppen åt en enda 500 kalorimål på ‘fastande’ dagar medan de på ‘fest’ dagar kunde äta upp till 25% mer än de vanligtvis gjorde. Den tredje gruppen fick höra att följa en vanlig diet där de bara åt mindre varje dag.

Resultaten var en överraskning för forskarna eftersom intermittent fastning inte överträffade sin konventionella motsvarighet. Det fanns ingen skillnad mellan intermittenta fastande och konventionella dieter. Bägge grupperna gjorde lika bra. Eller, om du är en nihilist, gjorde båda grupperna lika dåligt. Vid sex månader hade båda grupperna förlorat knappt 7 pund. Med ett år hade numret glidit tillbaka till ca 6 pund.

När det gäller viktminskning, kroppsfett, blodtryck, blodsocker, insulinnivåer och inflammatoriska markörer var det ingen skillnad mellan intermittent snabbt och helt enkelt att äta lite mindre på daglig basis. Faktum är att den intermittenta fastande gruppen hade något högre kolesterolnivåer vid ett år, även om skillnaden var minimal och förmodligen inte signifikant när det gäller att påverka din hälsa.

Faktum är att intermittent fastning misslyckades eftersom det visade sig svårare att hålla fast vid än en kaloribegränsningsdiet. Fler människor övergav den intermittenta snabbt (38% mot 29%) och hamnade i övergång till konventionella dieter.

Den stora innovationen i intermittent fastning slutade vara den dödliga felen. Människor är inte mer benägna att stanna kvar än de skulle stanna kvar på kvarnens diet. Det verkar inte vara värre än att bara klippa kalorier, men det verkar inte heller vara bättre.

I slutändan äter mindre är det enda sättet att gå ner i vikt. Oavsett om du gör det verkar det vara viktigare än hur du gör det.
viktminskning tabletter CBC Life