går inte ner i vikt Contador på mekanisk Dura Ace i Giro 2015

viktminskning app Contador på mekanisk Dura Ace i Giro 2015

avanti skrev: Bladerunner skrev: Vet någon de faktiska anledningarna till att Contador rider på Mechanical Dura Ace och resten av hans lag är på Electronic Dura Ace istället?

Jag läste några veckor sedan att Tinkoff inte har fått en drivetrainsponsor än och använder upp senaste årets redskap eller tillvägagångssätt att köpa den. Jag kan få Di2-bitar nästa dag om jag vill ha dem, inget sätt Contador rider något för någon form av kostnadsbesparingar / leveransbegränsningar etc.

Han viftade med armarna i desperat remonstration eftersom han var tvungen att få hjälp vid två tillfällen, den första för en punktering och den andra när batteriet i hans drailleur gick platt. Fransmannen, vars podiumplacering förra året hade givit upphov till realistiska förhoppningar denna gång, rullade till slut på 3:23 minuter tillbaka och lämnade honom väldigt ledsen 6:30 på GC.

Oronet Commander skrev: Ja, synd för Pinaud och en lektion för resten: summan av mycket ex existemall fördelar med elektroniska kan inte kompensera en förlust så stor.

Bustedknuckle skrev: Oronet Commander skrev: Ja, synd för Pinaud och en lektion för resten: summan av mycket ex existemall fördelar med elektroniska kan inte kompensera en förlust så stor.

‘Elektronisk skiftning verkar vara en ganska meningslös idé, men inte helt meningslös nog skiftar det väldigt bra när det fungerar, och hej, det är fantastiskt dyrt så att det är bra. Men vi kan göra bättre. Låt oss komma fram till ett system som är ännu dammare. Vad kan göra det mer komplext och mindre tillförlitligt för absolut ingen fördel? Jag har det! Trådlöst! Vi kombinerar det med en felaktigt skiftande logik och laddar verkligen höga priser för den. De kommer att älska det! SRAM marknadsförare
går inte ner i vikt Contador på mekanisk Dura Ace i Giro 2015