gå ner i fettprocent com Montgomery Alabama nyheter

vill gå ner i vikt com Montgomery Alabama nyheter

Av Fred Pescatore, MD, MPHEverywhere vi ser, ser vi något om lågt kolhydrat dieting TV, radio, bokhandlare och tidningar. Alla vi känner verkar vara på en låg kolhydrat diet. Men vad är lågt kolhydrat dieting och hur vet vi vilken kost att följa, vilket är det hälsosammaste och viktigaste, fungerar det verkligen? I den här korta artikeln kommer jag att visa dig exakt vad låga kolhydratdieter är och jämföra och kontrastera de mest populära som finns tillgängliga med en diet som jag har jobbat med under de senaste åren. Jag brukade vara associerad medicinsk chef för Atkins Center för kompletterande medicin. Ja, det är samma Dr Atkins vars mycket populära dietplan har svept nationen. Under de fem åren jag arbetade där, kunde jag först och främst lära mig de hälsofördelar som låga kolhydrater åt, men jag kunde också lära mig vilka aspekter som var friska och vilka som bara var hype. När jag började jobba där, Jag hade just avslutat uppehållstillträdet och visste ingenting om näring. Trots allt lärde de sig näring i läkarskolan, och det betonades inte när du arbetade på ett sjukhus som försökte hantera nödsituationer i liv och död. Näring var någonting som alltid lämnades upp till dietisterna. Läkaren var tvungen att beställa kost, men ingen av oss visste verkligen vad de dieter vi beställde någonsin bestod av. Kom i många former. De kan vara sockerarter, bröd, pasta, pretzels, crackers, frukt, grönsaker och läsk och fruktjuicer. Många människor kan tro att frukt och fruktjuicer är kolhydrater eftersom de verkligen är mestadels socker. Den mat som äts mest i detta land. Vi äter 150 pund per person, per år. Det översätter till 33 matskedar varje dag. Det kan tyckas som en orealistisk mängd, men när du börjar förstå vad du äter är det verkligen ganska lätt att komma till den nivån snabbt utan att ens förstå det. När jag lägger mina patienter på dietprogrammet som jag använder i min träning kommer de tillbaka i två veckor i programmet efter att ha läst alla matetiketter och berättar för mig att de kan tro att vissa livsmedel innehåller socker. Vad som är värre, det finns mer än 300 livsmedel som inte krävs av den federala regeringen för att lista socker som en ingrediens, när de i själva verket innehåller socker. Som amerikaner konsumerar vi mer kalorier av socker än vad vi gör med kött, kyckling, grönsaker och bröd kombinerat. Olika sockertyper En av de främsta orsakerna vi vet hur mycket socker vi konsumerar är att socker har många förklädningar, såsom brunt socker majs sirap, honung, melass, lönnsirap, hög fruktos majssirap, dextrin, råsocker, fruktos, polyoler, dextros, hydrogenerad stärkelse, galaktos, glukos, sorbitol, fruktjuicconcentrat, laktos, brun rissirap, xylitol, sackaros, mannitol, sorghum, maltos och turbinado. Våra kroppar metaboliserar mat på samma sätt som våra förhistoriska förfäder. Kroppen använder företrädesvis socker för bränsle, eftersom kroppen behöver utbringa någon energi för att bryta ner den för bränsle. Därefter kommer kroppen att använda enkla kolhydrater som pasta, bröd, pretzels och liknande, helt enkelt för att det inte tar mycket energi att omvandla dessa till socker för bränsle. Därefter använder kroppen komplexa kolhydrater som grönsaker, brunt ris, baljväxter och fullkornsstärkelse som bränsle eftersom kroppen måste spendera energi för att bearbeta dessa livsmedel tillbaka till socker för att kunna användas av kroppen. Fett rymmer mer än dubbelt så mycket energi än kolhydrat eller protein, så kroppen kommer i sin oändliga storhet att lagra dessa bitar av energi (även känd som kalorier) för en regnig dag. För de flesta av oss i detta land kommer den regniga dagen aldrig och det är våra höfter och midja som drabbas av denna lagring av energi. Nästa logiska antagande bör vara att eliminera fett från kosten och genom att göra det skulle det lösa fettet problem rätt? Fel! Eftersom våra kroppar skapar butiker av fettmolekyler, nämligen triglycerider, har vi ett överflöd av socker i våra kroppar. Den verkliga nyckeln till dieting är därför att eliminera botten av livsmedelskedjan och enkla kolhydrater, vilket tvingar våra kroppar att utnyttja komplexa kolhydrater, protein och fett som vi konsumerar. Våra kroppar börjar då fungera som de var avsedda att fungera. Jag förklarade detta koncept till en patient som jag kommer att referera till som Susan. Hon var 43 år gammal och var en strikt troende i den feta filosofin, men oavsett hur strikt hon var, fick hon sin vikt, kände sig mindre energisk varje dag och behövde förlora omkring 60 pund. För att förklara konceptet om hur livsmedel metaboliseras mäter jag ofta blodsubstansnivåer. Insulin är hormonet i kroppen som minskar blodsockret. När det finns för mycket blodsocker, i ett tillstånd som kallas insulinresistens blir din kropp överväldigad och kan göra sitt jobb. En högkolhydrat, låg fetthalt kan aldrig korrigera denna obalans i insulin eller någon bakomliggande orsak till fetma eftersom den är för hög i socker. När du äter en låg proteinhalt med låg kolhydrat, kan din kropp bättre metabolisera maten du äter och insulinnivåerna återgår till normala och vikten kommer av. Även om du inte är överviktig är korrekt reglering av insulinnivåer nyckeln till att undvika några av de dödligaste sjukdomar som vi står inför i detta land. Säker och hälsosam kost Jag fortsätter att betona låg kolhydrat snarare än inget kolhydrat eftersom det är den verkliga nyckeln till dieting på så sätt på ett säkert och hälsosamt sätt. Bill, en 54-årig verkställande kom till mitt kontor om 40 pounds övervikt. Han hade försökt alla de mer populära låga kolhydrättdieterna och hade förlorat ca 50 pund, men han blev plötsligt fast och under de senaste sex månaderna kunde han inte få skalan att sprida, trots att han hade ökat sina sessioner med sin personliga tränare. Jag förklarade för honom min teori om varför kroppen behöver några bra kolhydrater för att metabolism ska fungera effektivt. Jag förklarade också för honom att när kroppen placeras i ketos, till exempel under en längre tid, slutar den gimmick att arbeta. Ketos är faktiskt vad som händer med din kropp när det svälter och din kropp börjar bryta ner muskelprotein. Din kropp kommer att anpassa sig och ketosen blir mindre effektiv för att hjälpa kroppen att gå ner i vikt. Du kan bara lura mod naturen så länge. Jag gav honom det program jag använde, som bestod av mer kolhydrater än han hade konsumerat i över ett år, och inom tre månader förlorade han de återstående 40 pund och en extra 10 att ‘leka med’, som han uttryckte det. Han kunde göra detta för att han hade lärt sig vilka kolhydrater att äta och inte fick veta, ‘ät allt du vill.’ Moderering är KeyMany av de låga kolhydratdieterna som för närvarande är populära, uppmuntrar begreppet ‘allt du kan äta. ‘ Även om detta verkligen fungerar i Las Vegas, kan det eventuellt förväntas fungera under någon livstid. Du kan helt enkelt berätta för en överviktig person att äta allting. Det är felmeddelandet att skicka ut. Meddelandet att äta allt fett du vill utan att oroa dig för det är också fel. Det viktigaste jag lärde mig vid Atkins Center var att mängden fett spelar en roll i hur mycket vikt en person kommer att förlora. Även typ av fett är vitalt. Det finns bra och dåliga fetter tillgängliga för oss att konsumera. Jag köper bara tron ​​att äta allt baconfett du vill ha är hälsosamt för dig. Den medicinska litteraturen stöder teorin om ‘bra’ och ‘dåliga’ goda fetter som omega 3 fettsyror den typ du hittar i fisk. Den medicinska litteraturen stöder på samma sätt teorin om att det finns fetter som du inte borde konsumera, som transfett som finns i margarin och de hydrogenerade fetterna som finns i de flesta oljor, förutom olivolja och rapsolja. De nuvarande kramdiet böckerna tar inte hänsyn till någon av dessa undersökningar när du hjälper dig att utforma en ätplan som ska göra dig frisk och hålla dig så. En annan populär bok berättar att du borde äta en måltid som består av allt du vill ha så länge du gör det i en viss tidsram och att det är ett visst antal måltider. Till exempel, varje tredje måltid får du äta allt du kan äta i en timme. Det är en gimmick om du frågar mig. Eftersom du inte kan berätta för en överviktig person att äta allting kan du inte berätta för en överviktig person att de kan äta någon form av mat och fortfarande gå ner i vikt hälsosamt. I medicinsk skolan gick jag på en chokladpudding och fransk fritidsljud och lyckades gå ner i vikt, men det var inte en hälsosam sätt att göra det. Många människor vill gå ner i vikt. Mer än hälften av oss är allvarligt överviktiga. Om du vill göra något åt ​​det, måste du lära dig hur man äter en riktig kost.
gå ner i fettprocent com Montgomery Alabama nyheter