måste gå ner i vikt De fyra väsentliga stegen

gå ner i vikt på 2 veckor De fyra väsentliga stegen

Välkommen till den underbara världen av viktminskning. Vi håller på att dela med dig de fyra väsentliga stegen du borde vara medveten om om du vill förlora fett och minska din vikt. I den här artikeln diskuteras det första steget. Du hittar länkar till andra sidor som fortsätter berättelsen, i slutet av den här artikeln. STEG En förstå hur viktminskning inträffar Om du är en överviktig ung vuxen, äter du antagligen mer än du behöver. Din kropp kräver ett visst antal kalorier för att bibehålla sig, och om du konsumerar mer än det numret kommer du att lägga på sig. Om du äter mindre kalorier än du använder, kommer du att gå ner i vikt det är så enkelt. Låt inte någon övertyga dig annorlunda. Om du inte har någon form av sjukdom, kommer den här tekniken att fungera för dig. Så ta ombord vad du vill läsa, tala om det med din läkare och adoptera det om han eller hon godkänner. Den ovan angivna ekvationen kompliceras av den verklighet som din kropp inte vill att du ska konsumera mindre än den behöver du tror att du svälter. Om du går på en kraftigt begränsad diet, kommer din kropp att göra ett antal irriterande saker, som att ge dig hungrigpangar, vilket gör att du känner dig trött och trög, att hitta den energi som behövs från din muskelvävnad förutom dina fettpålagringar etc. Därför bör du inte försöka gå ner i vikt genom att banta ensam. Det är viktigt att du tränar såväl som att äta mindre. När du tränar får din kropp meddelandet att du fortfarande går bra och det kommer att utlösas för att behålla din mager kroppsmassa och leva av ditt fett. Om du konsumerar mindre kalorier än vad din kropp kräver, men inte gå under dina krav så mycket,
måste gå ner i vikt De fyra väsentliga stegen
och få tillräcklig träning så att din kropp fortsätter och bränner ännu mer fett att göra så, så kommer du att smyga snyggt. Ett kilo fett representerar ca 3500 kalorier av lagrad energi. För att förlora ett kilo fett måste du använda 3500 fler kalorier än du tar. Det är bättre att du inte gör det under en enda dag eller du skadar dig själv , och din kropp skulle med all sannolikhet ha ett extremt svar som inte skulle innebära att du förlorar någon riktig vikt. Det är mer fördelaktigt att sprida ut det över en vecka, så att du strävar efter att överstiga dina kaloriekrav med 3500 till 7000 kalorier per vecka. Detta kommer att resultera i viktminskning av en till två pund per vecka. Det är inte hälsosamt att försöka förlora mer än två pund på en vecka. Om du försöker göra det är du osannolikt att du ska bli framgångsrik. Låt oss anta att du skulle vilja förlora två pund per vecka. För att göra så måste du utreda hur många kalorier en person i din ålder, kön och vikt vanligtvis kräver på en dag, subtrahera 500 från det beloppet och följ en diet som ger dig så många kalorier. Om du till exempel skulle behöva 3000 kalorier på en dag, skulle du hålla dig till en diet på 2500 kalorier per dag. Därefter arbetar du ut hur mycket träning en individ av din vikt skulle behöva gör för att bränna 500 kalorier per dag, och du kommer av din rumpa och gör det. Resultatet är enkelt. 500 färre kalorier förbrukas plus 500 fler kalorier som används motsvarar en 1000 kalorier per dagbrist, som under en vecka lägger till till 7000 kalorier, eller två pund. Din körsträcka kan variera, men det finns ingen att undvika. Om din kropp förbrukar färre kalorier än vad den använder, måste det gå. Det är så det går. Så nu måste du bara lära dig att äta mindre och träna och du kommer definitivt att förlora lite vikt.
måste gå ner i vikt De fyra väsentliga stegen