gå ner i vikt på en månad De många fördelarna med en daglig grapefrukt

gå ner i vikt frukost De många fördelarna med en daglig grapefrukt

Hälsosam kost hälsosam mat äta ute de många fördelarna med en daglig grapefrukt äta köttet av en grapefrukt har mer hälsofördelar än att dricka saften.

Relaterade artiklar Fördelar med att äta Grapefrukt Glukos Grapefruktjuice Kommer Grapefrukt Bränna Kroppsfett? Den bästa tiden av året att köpa blod apelsiner

Grapefrukt är en hybrid av två vitaminförpackade frukter, pomelo och orange. Båda dessa frukter har en mängd hälsofördelar, inklusive fibrer, vitaminer och liminoider. Grapefrukter är tillgängliga året runt och, när de är mogna, bör vara tunga för sin storlek. Missfärgning eller repor på huden påverkar inte fruktens smak, men det bör undvikas att blåsa av frukt. Förvara grapefrukt vid rumstemperatur om du planerar att äta den inom några dagar; Annars, kyl det i två till tre veckor.

Weight LossGrapefruit ger känslan av att vara full på grund av dess fiberinnehåll, ca 2,5 gram i 1 kopp. Det är också lågt i kalorier, med bara 74 kalorier i en kopp, vilket gör den till en idealisk kandidat för viktvaktare och hälsoentusiaster. Grapefrukt är låg i natrium, vilket gör det möjligt att spola ut extra vattenvikt som uppstår genom att äta mat med höga natriumnivåer. Denna citrusfrukt är också en bra kaliumkälla, vilket ger dig en energibristning genom att lindra uppbyggnaden av avfall i kroppen.

Vitamin CGrapefruit innehåller 77 milligram C-vitamin i en frukt,
gå ner i vikt på en månad De många fördelarna med en daglig grapefrukt
mer än 70 procent av ditt dagliga rekommenderade värde. C-vitamin ökar immunsystemet och bekämpar inflammatoriska övergrepp av fria radikaler, vilket hjälper till att förhindra vanliga symtom och minska allvarligheten av hälsotillstånd som astma, artros och reumatoid artrit. Detta vitamin drar också fördel av hjärt- och kärlsjukdom genom att minska plackuppbyggnaden, vilket kan leda till hjärtinfarkt och stroke.

PhytonutrientsGrapefruit är rik på ett antal phytonutrients, inklusive flavonoider och limonoider. Forskning länkar limonoider från citrusfrukter som grapefrukt till minskad cancerrisk. En 2013-studie publicerad i Food and Function fann att humana kolonceller behandlade med limonoid hämmade utvecklingen av koloncancerceller. En liknande studie, som också publicerades i Food and Function i 2013, fann att limonoider också minskade utvecklingen av bröstcancerceller. Men medan dessa studier kan visa att limonoider i livsmedel som grapefrukt kan erbjuda något skydd mot cancer, var dessa provrörstudier och kliniska studier måste genomföras innan påståenden kan göras.

Dagliga sätt att äta grapefruktReplace ditt glas apelsinjuice vid frukost med grapefruktjuice. Grapefrukt växer i varmare klimat och är bäst att ätas vid rumstemperatur genom att peeling huden och delar köttets delar i den naturliga jackan. Blanda spenatblad, röda grapefruktsegment, räkor och tunt skivad rödlök, och topp med en dijon senapsvineginal. Broiled grapefrukt är en enkel dessert som är söt och sur. Ge grapefrukthalvor ‘en lätt beläggning med kanel och socker, lägg sedan under köttfärgen tills den karamelliseras. Förutom att lära journalistik till ungdomar, täcker hon också hälsa och fitness för månads- och Angie-listan. Grapefruktjuice

Trend i ditt område Första blodprov för att upptäcka hjärnskakningar godkända GOP-hälsolagen upphävs försvunnen, men ‘Trumpcare’ redan pågårPolitiska händelser i Bay Area: Kvinnors rättigheter, pistolkontroll. Koli utbrott knutet till sojamötssmörsjukdomar 2 i Santa ClaraUniversified rate i Kalifornien droppar för att spela in låga,
gå ner i vikt på en månad De många fördelarna med en daglig grapefrukt
CDC uppskattningar