gå ner 5 kg på 2 veckor de sockerkalorier vi behöver se upp för

gå ner i fettprocent de sockerkalorier vi behöver se upp för

Kryssningen säger att inte alla kalorier är desamma och att det är sockerkalorierna som gör att våra kroppar håller fast på fett. På Cruise ‘s 100 kan du inte äta mer än 100 sockerkalorier om dagen.

‘Det finns nya sätt att få din tårta och äta den också, bokstavligen’, sa han.

Men det är inte så enkelt. Vanliga livsmedel som kan tyckas friska är laddade

med doldt socker och läsning av näringsetiketter kan vara knepigt.

‘Så här är den totala formeln, bottenlinjen: totala kolhydrater gånger fyra’, säger han

sa. ‘Totala kolhydrater gånger fyra kommer att berätta hur många sockerkalorier.

Säg att det är 20 totalt kolhydrater i ett äpple. Tider det med fyra, tittar du på

80 sockerkalorier. ‘

Till exempel sade Cruise, en servering av brunt ris ungefär en fjärdedel

av en kopp har 35 gram kolhydrater. Multiplicera det med fyra, och du ‘re

redan över din dagliga gräns för sockerkalorier.

Några överraskande livsmedel som vispad grädde, halv och halv och röd

vin, som bara har 14 sockerkalorier per glas, utgör inte ett problem

på denna diet.

För människor som älskar karbohydrater, säger Cruise att de kan byta ut högkarb-vetemjöl för mandelmjöl.

Ägg, kyckling, biff, grönsaker är alla bra för dig enligt Cruise, i mått av självklart. Spannmål, pasta, jämn frukt kan leda till fettlagring i samband med hur våra kroppar använder insulin. Jag läser en del av boken och jag kommer att ge det ett försök! Jag ska meddela om det fungerar för mig.
gå ner 5 kg på 2 veckor de sockerkalorier vi behöver se upp för