viktminskning app Det här sitter vid ditt skrivbord i timmar gör det för dig

vad ska jag äta för att gå ner i vikt Det här sitter vid ditt skrivbord i timmar gör det för dig

Ett annat antal och volymen av muskler är inblandade i sittande jämfört med stående. När vi står står mer muskler förlovade och sträckta för att bekämpa tyngdkraften och bära vikt.

GP Dr Clare Morrison från MedExpress säger: ‘Att sitta ner för länge kan leda till muskelatrofi i benet och gluteala områden. I själva verket är kroppen’ stängd ‘medan du sitter och det finns liten muskelaktivitet. Det betyder att musklerna blir svagare och svagare. Att sitta ner kan också leda till att höftböjsmusklerna förkortas, vilket leder till problem med höftlederna. ‘

Det anses att överdriven sittning orsakar att ämnesomsättningen saktras. Som Dr Morrison säger ‘kan det påverka förmågan att reglera blodsockret och blodtrycket. Men sittande kan också innebära att du tar in mer mat än du behöver också.

Dr Dimitrios Paschos, konsultpsykiatriker vid Re: Cognition Health, säger: ‘Du’ är mer benägna att äta ohälsosam mat när du stannar på ditt skrivbord, vilket inte bara kan påverka hälsan på lång sikt utan även försämra din koncentration senare i på eftermiddagen, och du kan lida av slöhet. Vi tenderar också att äta snabbare när på våra skrivbord, vilket innebär att magen inte har tillräckligt med tid för att skicka signaler om fullhet till hjärnan, vilket får oss att överdriva. ‘

Det kom inte som en överraskning, men vi var avsedda att flytta och sitta rakt. ‘Inte många kommer att ha sitt skrivbord korrekt inställt med varje komponent i rätt position. Att sitta i en besvärlig position under längre perioder kommer att bidra till ryggsmärta, eftersom spänningar bygger upp i olika delar av nacke och rygg ‘, säger kiropraktor Rishi Loatey från British Chiropractic Association.

‘Ideellt sett borde du inte sitta på din dator i mer än 40 minuter och sitta rätt vid ditt skrivbord är viktiga fötter platt på marken, med böjda knän och en nedåtgående sluttning från dina höfter till knäna. Om du använder en bärbar dator är det en bra idé att köpa ett vanligt tangentbord och en mus för att ansluta, eftersom det blir mycket lättare att använda den bärbara datorn på ett mer ‘ryggradigt sätt’. ‘

John Kiely, seniorlärare i elitprestation vid University of Central Lancashire, tillägger: ‘Om du sitter ned på ett skrivbord under långa perioder börjar dina muskler och vävnader anpassa sig runt denna position, vilket ofta kan leda till problem med skelettet i rygg och höfter senare i livet. Långa perioder med att sitta i samma position är också dåliga för ditt hjärta, eftersom det förhindrar korrekt cirkulation. ‘

4. Vissa orgelfunktioner reduceras

När vi sätter oss ner, är det förmodligen inte länge förrän de flesta människor oavsiktligt befinner sig i en slash, knuffad över tangentbordet. ‘Visste du att lutning eller hunching för mycket kan påverka din lungkapacitet med så mycket som 30%’ säger Dr Morrison. ‘Det betyder att ditt hjärta och hjärnan inte får så mycket syrgas som kan leda till andfåddhet, grumligt tänkande och till och med hjärt- och kärlsjukdom.

‘När vi sätter ner våra tarmfunktioner mindre effektivt än när vi står. Det är därför som människor som är bedridden under lång tid tenderar att drabbas av tarmproblem, säger hon.

Medan Kiely säger: ‘För mycket skärmtid kan leda till förlust av perifer vision senare i livet. Vi utvecklas för att kunna märka saker på vardera sidan av oss, men ju mer vi fokuserar på en skärm, desto mindre kan vi vara att göra detta när vi ålder. ‘

6. Ju längre du sitter, ju värre effekterna

‘I en nyligen genomgång av vetenskapliga studier visade man att ju fler timmar människor satt, desto högre antal negativa hälsoutfall.’ Tunga sitter ‘, definierade som de som satt ner i sju till nio timmar per dag, visade en 90 % större risk att utveckla diabetes och en 18% högre risk att dö av hjärtsjukdom eller cancer än de som satt mindre ‘, säger Richard Holmes, chef för välbefinnande vid Westfield Health. ‘Och passa människor som utövat regelbundet inte var immuna, riskerna steg i samma takt för varje timme som suttit sittande.’
viktminskning app Det här sitter vid ditt skrivbord i timmar gör det för dig