gå ner 5 kilo Det kan inte vara din felaktighet

matschema för viktnedgång Det kan inte vara din felaktighet

Är du frustrerad med ditt viktproblem och vet inte vad du ska göra om det? Finns det att du förlorar i vikt först, bara för att få allt tillbaka senare, och kanske mer när du slutar banta eller när du hittar dig själv ? Är du trött på viktminskningsprogram som inte fungerar?

Det finns en bra anledning till det. Du saknar viljestyrka. Det gör du inte något fel. Det är bara att dieting inte fungerar! Fakta om dieting

Varför Dieting Does not WorkQuick fix dieter ger vanligtvis inte långvariga resultat. Orsaken är att viktminskningen beror på förlust av vatten. När du begränsar kalorier tolkar din kropp det som en överhängande svält. När kroppen är stressad av svält, det sväller fettet och bränner musklerna först. Viktförlusten kommer från vatten och muskelsprickningen de platser vi inte vill förlora.

Så det sista du vill göra är att drastiskt minska kalorier. När du gör kommer kroppen att börja bryta ner muskelprotein för att producera energi för vitala kroppsfunktioner. Kroppen kommer att använda muskelprotein som bränsle, innan det börjar brinna fett, så att du slutar förlora mer muskelmassa än fett under dieting. Kroppen använder sedan stora mängder vatten för att spola den brutna muskelvävnaden ut. Således går du snabbt ner i vikt. Oavsett hur mycket du dricker, kan du inte förhindra denna förlust av vatten. Det enda sättet att få kontroll över din vattenbalans är att sluta att svälta dig själv.

När dieting börjar, börjar kroppen spara energi genom att vrida vissa funktioner och springa andra i en långsammare takt. Fett är utformat för att ge kroppen energi och skydda den mot svält. Om du går under 1000 kalorier om dagen, kommer din kropp att sakta ner din ämnesomsättning för att kompensera. Därför saktar tyngdförlusten dramatiskt efter några dagar på en kraschdiet. Och en långsam metabolism är exakt det motsatta av det du vill gå ner i vikt.

En annan anledning till att kostvanor inte fungerar är bingeing. Bingeing sker inte på grund av brist på viljestyrka. Det är ett direkt resultat av dieting. Eftersom din kropp känner av en begränsning i kalorier, är det på uppmärksamhet för ett överhängande hot mot överlevnad. Som ett resultat det säger dig att äta, vilket resulterar i din bingeing på kalori och fett fyllda livsmedel. Ju mer framgångsrik du är att svälta dig, desto mer kommer kroppen att öka sina insatser för att äta mer mat. Till sist vinner kroppen för att överlevnad är vårt starkaste instinkt. Bingeing är också ett resultat av att beröva dig av något som psykologiskt gör dig besatt av vad du inte kan ha.

Efter DietAfter den snabba viktminskningsdieten går du tillbaka till ditt vanliga ätmönster, och vad händer? Den kropp som har stängt av funktioner för att spara energi är nu, plötsligt, matad. Cellerna i din kropp har ett omedelbart svar på den plötsliga överflöd av mat, och det är att fortsätta spara energi, lagra upp till nästa hungersnöd. Eftersom din kropp sparar energi börjar den också lagra all extra energi som fett. Så, du slutar ha förlorat fettförbränning magert muskelvävnad och tillsatt mer fett! Det var inte ditt mål när du började din diet.

Förutom att bygga upp fett igen, har kroppen inga ketonkroppar att bli av med. Följaktligen utsöndras mindre vatten och din vattenbalans återställs. När du fyller på dina tömda vattenbutiker får du snabbt tillbaka vikten du förlorade. Så, genom att bygga fett och fylla på vatten, kommer du att få vikt snabbt de första dagarna efter en diet.

Och varje gång du dietar läser du din kropp hur du hanterar svält genom att hämma fett, så varje runda dieting ökar din totala kroppsfett! Frihet från DietingSo, hur kan du gå ner i vikt om dieting och begränsande kalorier inte fungerar? Det finns inget snabbt fix-svar. En hälsosam viktminskning måste komma gradvis. Målet är att ge upp dieting för alltid och åter i balans. Sluta försöka gå ner i vikt, inte längre räkna med kalorier.

När du kommer ut från dietbanan,
gå ner 5 kilo Det kan inte vara din felaktighet
kommer du att må bättre, bli friskare och förlora tyngden för gott. När kroppen är väl utfodrad med hälsosam mat, kommer den att kasta det extra fettet. Det behöver inte lagras längre. När du ger kroppen näringsämnena behöver du vara hälsosam, slutar du ha alla begär för mindre hälsosamma livsmedel.

Njut av friheten från att räkna kalorier. Du kommer att hitta dig själv långsamt och säkert till din perfekta kroppsvikt, och du kommer att må bättre än du någonsin har förut, luta dig och full av vitalitet, energi och hälsa. Det innebär att utveckla några nya hälsosamma matvanor, liksom andra hälsovanor som motion.

Försök att undvika extremiteter, som att äta en hög protein, låg kolhydrat diet. Det finns många komplikationer i samband med obalanserade dieter med lågt kolhydrat. I den andra änden av spektret säger vissa dieter att man undviker protein och fett, men äter så mycket kolhydrater som du vill. För mycket av den felaktiga typen av kolhydrater, i synnerhet raffinerat socker och vitt raffinerat mjöl, blir också fett i kroppen. De flesta kommersiella bröd, frukostflingor och färdiga livsmedel laddas med tomma kolhydrater med snabb frisättning, vilket leder till att blodsockernivåerna stiger, vilket leder till fetma och hypoglykemi.

Alla experter är överens om att obehandlade komplexa kolhydrater som frukt och grönsaker, helkorn, potatis och baljväxter är överlägset överlägset andra former av raffinerade kolhydrater och bör spela en viktig roll i människors matvanor. Enligt American Heart Association , en hälsosam kost rik på färsk frukt och grönsaker tillsammans med regelbunden fysisk aktivitet kan hjälpa de flesta människor att hantera och bibehålla viktminskning för både kardiovaskulär hälsa och utseende.

Att gå ner i vikt och bli friskare kräver en livsstilsförändring, inte en sex veckors diet ‘quick fix’. Det första steget är att äta en balanserad kost, fylld med massor av hälsosamma livsmedel, såsom hela korn, färska ekologiska råvaror, frukt och grönsaker, hälsosamma fetter och ekologiska kött.

Denna artikel har tagits från ‘Varför dieter inte fungerar’, en särskild gratis dieting rapport av Dianne Ronnow, 2005 Mohave Publishing.
gå ner 5 kilo Det kan inte vara din felaktighet