träningsprogram viktminskning Dietitian rekommenderar balanserad tillvägagångssätt och menyplanering

gå ner i vikt snabbt utan träning Dietitian rekommenderar balanserad tillvägagångssätt och menyplanering

Men det är större än livet Troy Wilson. Hans motto från sin tränare är idag ‘äta rent, tåg smutsigt’.

Tider Colonist Health Challenge deltagare har tagit sig in i den fjärde veckan av denna passform för livsresa som försöker anpassa sina matplaner, motverka deras begär, uppfylla sina näringsbehov och bränna deras träningspass.

Med alla en expert på nutrition i dessa dagar och varje Hollywood kändis, tv-läkare och sen natt infomercial trycka en ny diet dill, försöker våra utmanare att hålla sig till de goda råd från deras dietister, tränare och läkare. Wilson visste att det skulle ta all sin viljestyrka att komma igenom frestelsen hos en Super Bowl-fest så han prepped sin mat i förväg.

‘Alla visade sig med en sex pack. Jag visade upp med ett partipaket med grönsaker och dopp, hallon smaksatt vatten och lite curry kycklingsoppa. Pojke, det var tufft. Men jag gjorde det igenom.’

Wilsons tränare har honom att träna sex dagar i veckan och äta varannan tre timmar.

‘Det fanns några dagar att jag inte följde min näringsplan, jag fuskde inte [med dålig mat] .

Att äta några måltider och snacks under hela dagen, hanterar mindre portioner och balanserar karbohydrater, protein och grönsaker är viktiga, enligt Heather Dueck, en registrerad dietist och nutritionskonsult med Pacific Institute for Sport Fitness.

Dueck värd en nutrition workshop för Health Challenge deltagare på måndag. Hon kommer att börja med myt som bråkar fakta.

Komplexa kolhydrater är inte onda de bränner din hjärna och ger dig energi, sa Dueck. Friska fetter som finns i avokado och nötter är till exempel din kompis. Kokosolja är inte allt och slutar allt eftersom det fortfarande är ett mättat fett, sa hon. Olivolja och rapsolja är omättade, hjärtliga hälsosamma val.

Dueck är inte heller ett fan av glutenfri trenden som viktminskningsmetod eftersom helkorn kan vara en stor källa till mineraler och vitaminer och fibrer, sa hon.

Termen ‘dålig’ mat är inte i Duecks ordförråd och hon är inte ett fan av ‘fusk’ -dagar eller skär ut eller överdriver någon matgruppkarbohydrater eller protein, till exempel.

På planeten fantastisk,
träningsprogram viktminskning Dietitian rekommenderar balanserad tillvägagångssätt och menyplanering
som jag gillar att kalla den efter att ha sett The Lego Movie, ska hälften av din tallrik bestå av grönsaker, med protein och kolhydrater (potatis med huden på eller en kopp helvete pasta) till exempel fyller ett kvartal varje . Att använda en sidoplatta kan hjälpa till med delkontroll. Alltför ofta förlorar människor vikt genom att skära ut vissa livsmedelsgrupper, vilket kanske inte är en realistisk eller framgångsrik sätt att uppnå en livsstilsförändring, sa Dueck.

‘Det är verkligen utmanande att gå ner i vikt’, sa hon. ‘Det kommer inte att hända överallt. Människor måste vara på det på lång sikt och vara villiga att behålla det.’

Också på planet awesome, människor som bestämmer sig för att ha ett glas vin eller pommes frites eller choklad borde verkligen njuta av ögonblicket och ‘bara gå vidare’, sa hon.

Hon har sett kunderna sabotage en hel vecka motion och sund näring på en så kallad ‘fuskdag’. En träningsrutin som brinner 300 kalorier tre gånger i veckan för totalt 900 kalorier kan besegras av en dag med högkalorisk bingeing, sa hon. Som en ny mamma rekommenderar Dueck upptagna människor som vill begå sig hälsosam mat, välj två dagar i veckan för att förbereda sin mat för de kommande dagarna på söndagar och onsdagar.

Vanessa White sa som en upptagen mamma att hon inte kan göra separata måltider, så hon lägger till ersättare eller förnyar sin del av familjen måltiden. På taco nätter gör hon sin måltid till en sallad och på pastarnätter fokuserar hon på portionstorlek och lägger till en sallad.

‘När jag letar efter sötsaker, väljer jag mörk choklad istället för mjölkchokladpulver piska upp en chokladmjölkssmör smoothie med hälsosamma ingredienser istället för glass.’

Samtidigt säger Pam Wohlleben att hon är överväldigad med all motstridig vetenskap om näring och viktminskning och vill höra några hållbara måltidsidéer och sunda råd från Duecks verkstad.

Denna vecka fann jag att sitta ner med en dietist är värre än bekännelsen. I stället för att bara notera dina synder och få tre Hagel Marys och en Vår Fader som präst kan göra, frågar nutritionisten din bekännelse:

‘Förlåt mig, pappa, för jag har binged’

Dueck: ‘Vad har du med din hälsosamma wrap?’

Mig, den heliga: ‘En äggvita.’

MTHO: ‘Tja, jag häller den äggvita kartongen tills en stor panna är full.’

Dueck sätter sig ner med kunderna för att samla in en fullständig inventering av vad de äter och hur aktiva de är. Med hjälp av olika formler, inklusive vikt, kost och aktivitet,
träningsprogram viktminskning Dietitian rekommenderar balanserad tillvägagångssätt och menyplanering
kan dietisten sedan uppskatta hur många kalorier kunden brinner och hur många de behöver minska (eller bränna) för att gå ner i vikt.

Med det ger Dueck dem en näringsrik matplan. Helst ser hon kunder tre eller fyra gånger under året för att övervaka deras framsteg och göra justeringar.

Precis som många som kämpar med sin vikt har jag diskuterat med Dueck att jag måste äta mycket mer mellanmål och regelbundna måltider men jag måste också undvika late night snacks och träna mer.

Så i veckan säger jag adjö till min närma nattliga rutin med ost och kakor framför The National med Peter Mansbridge. Hur blev det så? Jag vet inte. När jag förhördes av Dueck knuffade jag och skyllde min man. Det var han eller Mansbridge.