matschema för viktnedgång Din nya fitnessspårare kommer inte att fungera mirakel

träna gå ner i vikt Din nya fitnessspårare kommer inte att fungera mirakel

Det har varit två veckor sedan du fick den nya Fitbit, Apple Watch eller annan fitnessspårare för semestern och en vecka sedan du bestämde dig för att använda den för att bli mer aktiv, hantera din vikt eller nå andra hälsomål.

Grattis och lycka till. Sanningen är att länken mellan att äga en fitnessspårare och få en fitter är inte lika enkel som många människor hoppas.

du sätter en skala i någon badrum, det betyder inte att de kommer att gå ner i vikt, säger Timothy Church, professor i förebyggande medicin på Pennington Biomedical Research Center vid Louisiana State University. Tracker kommer inte att binda dina löparskor och flytta fötterna. vann också jobbet om du slutar ha på dig eller om du använder allt som glänsande nya stegräkning och kaloribränningsdata för att övertyga dig om att du gör mer framsteg än du verkligen är.

Det är bland de fallgropar som forskarna hittar när de tittar på om spårningsutvecklingen sannolikt kommer att sätta in sig i nationens inaktivitet och fetma problem. Resultat från två av de största studierna hittills, publicerade 2016, var inte uppmuntrande.

I en studie, som rapporterades i The Lancet Diabetes Endocrinology, gav deltagare som gav klip på Fitbits blygsam fysisk aktivitet om de också fick kontant incitament. Men förändringarna räckte inte för att påverka vikt, blodtryck eller andra hälsoutfall. Och när kassaflödet slutade slutade de flesta med spårarna. Det i linje med undersökningsdata som visar hälften av människor slutar använda fitnessspårare inom ett år eller så.

I en annan studie, publicerad i JAMA, förlorade unga vuxna i ett omfattande tvåårigt viktminskningsprogram mindre vikt än andra deltagare om de använde en armbandsenhet för att spåra aktivitetsnivåer, kaloriförbränning, hjärtfrekvens och andra mätvärden.

Anordningen som används är i undersökningen görs inte längre. Intervjuer med deltagare föreslog ett stort problem var att statens hållning gav många en falsk känsla av prestation, säger han.

vi hörde av människor är hur mycket aktivitet jag får jag kan få en annan muffin, säger Jakicic, en professor i hälsa och fysisk aktivitet vid University of Pittsburgh.

Fortfarande tror många forskare att trackers har lovar. Människor som inte är tillräckligt motiverade av idag kan enheter och appar reagera på framtida versioner som innehåller mer spel som utmaningar och belöningar, säger kyrkan: måste göra det roligt. säger att han uppmuntras av alla de människor som flyttades 2016 tack vare Pokemon Go-mobilen, trots att en studie visade att dessa utbrott av aktivitet stallades efter sex veckor. var ett bevis på konceptet, säger han.

Människor som är motiverade att använda dagens trackers kan vara säkra på att verkligen göra ett ganska effektivt jobb att låta människor kvantifiera sina livsstilsvanor, säger Cedric Bryant, chefvetenskaplig chef för American Council on Exercise. Det verkar finnas ett mellanrum mellan att övervaka dina vanor och faktiskt ändra dem. nu, här är det bästa rådet för nya användare:

Få en baslinje. Börja med att se hur många steg du får på en dag, utan att lägga till några nya aktiviteter. Det är ett verkligt pedagogiskt värde eftersom de flesta människor inte vet och kan överskattas, säger Lisa Gualtieri, assistent professor i folkhälsa och samhällsmedicin vid Tufts University. Om du tittar på kalorier som bränner siffror, kom ihåg att de tenderar att vara mycket mindre noggranna än stegräkningar, säger kyrkan.

Ange ett personligt mål. Den populära tanken att alla behöver 10 000 steg om dagen stöds inte av bevis och orealistiska för många stillasittande människor, säger Mitesh Patel, assistent professor i medicin och vårdhantering vid University of Pennsylvania. Den genomsnittliga personen i USA börjar närmare 5000, säger han. det på dag 1 är bara för svårt. I stället försöker du lägga till 2000 steg. Om du är 8 000 eller högre lägger du intensitetsflödet snabbare, blandar i lite spring, klättrar upp mer trappor. (De flesta trackers räknar dina flygningar.)

Få stöd. tar verkligen en by, säger Bryant. Medan din by kan innehålla fitness- eller hälsovårdspersonal kan den också inkludera familjemedlemmar, vänner, medarbetare och andra som kan ansluta dig via appar och webbplatser kopplade till de flesta trackers. Du kan tävla om de flesta steg eller mest förbättring eller bara uppmuntra varandra på.

Känna dig själv Vissa människor älskar att se sina dagliga, veckovisa och månatliga nummer. Andra tycker att siffrorna är förtryckande eller tråkiga. är olika fitness personligheter, säger Bryant. är några individer som är mer benägna att få en fritt flytande träningsupplevelse. Det sista som de vill är att tänka på siffror. du finner att du inte är en spårningsfans eller om du bara har bytt ut en gammal spårvagn med en ny, har Gualtieri en förfrågan: Gå till hennes RecycleHealth-webbplats. Hon och hennes kollegor samlar nya och begagnade spårare för att ge låginkomstsledare och andra som deltar i sina studier. En portovisad postadress är på platsen.
matschema för viktnedgång Din nya fitnessspårare kommer inte att fungera mirakel