gå ner 5 kilo på en vecka Digital Marketing Blog

vill gå ner i vikt Digital Marketing Blog

En konsument som laddar ner en app är den ultimata symbolen för någon som accepterar ditt varumärke, en mobil är det mest personliga föremålet folk kan ha, de har det med dem 24 timmar om dygnet och kontrollerar det 150 gånger om dagen (Ashford, 2016). När du hämtar din app betyder det att de har en konstant påminnelse om ditt varumärke. För att upprätthålla det förhållandet måste varumärkena ha en app värt att ladda ner och har ett erbjudande som stärker varumärket positivt. Det här är kanske varför företag som Under Armor har investerat miljoner i att skapa en app. Både Nike och Under Armor såg positiva resultat på grund av att deras appar uppgav att det var en av anledningarna till att försäljningen ökade 70% för kvinnor (Lobosco, 2014), eftersom appar som ger användbar information till konsumenterna kan öka konsumenternas förtroende och preferenser för ett varumärke, vilket ökar försäljningen (Urban Sultan, 2015).

Något som mest hälsa och fitness märken inte inkluderar i deras apps ger resonemang för folks beteende som mindre rörelse på jobbet än vanligt är varför du inte slutförde ditt träningsmål för dagen, användarna tycker också att detta är fördelaktigt och det ökar kundretentionen ( NewsRx Health Science, 2014). Många företag lämnar denna viktiga faktor och kan vara differentieraren mellan dig och din konkurrent inte så mycket.

Även om det är osannolikt att ditt företag kommer att få appbudgeten att innehålla alla dessa element, så är det slutligen upp till vad din kund vill ha. Välj ett mål för din kund och välj artiklarna från listan ovan som passar ditt mål som du vet att din kund skulle hitta viktig. När du väl har bestämt om element du vill integrera i din app, testa dem regelbundet för att säkerställa att din kund använder den. Det är bättre att du gör det bra, men gör massor av saker halvhjärtat med en omfattande ojämn design (Youens, 2011).

För en varumärkeshälsa och fitnessapp är människor mer benägna att ladda ner den om den är ledig (Tang et al., 2015), men du kan inkludera i app purchasesto minska kostnaden.

En app måste ha ett lättanvänt gränssnitt (du kan använda vätska för att hjälpa till med det här), eftersom människor inte kommer att bli störda om de använder en app som är svår att använda, kommer de att använda en annan (Rodio, 2016; Fierce Developer , 2011; Gowin et al., 2015; Tang et al., 2015). Dessutom är människor mer benägna att uppfylla sina fitness- och aktivitetsmål när deras data presenteras på ett lättförståligt visuellt sätt (NewsRx, 2014).

Uppdatera hela tiden din app (Cohen, 2013). Även om du ger det är de senaste funktionerna viktiga, gör det på ett sätt som håller din varumärkesbild som kunder, jag blir missnöjd om det finns regelbundna översyner av den app som de har kommit att förlita sig på. Med detta i åtanke är det också viktigt att lyssna på din kund och uppdatera enligt deras feedback på appen (Cygnis Media, 2013).

Antal nedladdningar; tid spenderad med app; pengar spenderas på / i app (Youens, 2011). Spåra antalet personer som använder varje sida och hur länge de är på varje sida, samt att visa var trafik till din app drivs från var dina bästa användare drivs från (Larizadeh, 2013). Men många appar är gratis, speciellt om det görs för att marknadsföra ditt varumärke, skulle det vara mer fördelaktigt att se om försäljningen har ökat sedan din app släpptes och om det finns en korrelation mellan antalet personer som har hämtade din app den månaden och ökat antal försäljningar den månaden.

Om du får en app rätt förbättrar du din varumärkesbild (Urban Sultan, 2015), du kan hjälpa människor att gå ner i vikt med ett ökat varumärkesigenkänning och olika butiker som publicerar din app för ännu mer varumärkesigenkänning. Du kommer att utveckla och förbättra ditt förhållande till kunder genom att ge dem användbar information.

Intressant är att Gowin et al. (2015) fann att folk starkt motsatte sig att länka sina sociala medier med sina appar och använde inte de funktionerna varför det är viktigt att spåra sidanvändningen, om dina kunder använder alla funktioner kan det bara vara hos unga som det var baserat på en universitetsstudie.

Fitness apps kan vara oerhört dyra att göra och väldigt få få erkännande därför mer pengar kommer att behöva pumpas in reklam appen. Men om du är seriös om att bli ett hälso- och fitnessmärke, förväntar du dig mer av dig än bara kläder och skor (Bradshaw, 2015), så måste du ge mer till din kund. Om du är ett etablerat varumärke med en stor social media som följer, kan det hjälpa dig att få ordet där ute för att bekämpa denna begränsning.

Om du hittade denna bloggpost intressant, ta reda på mer genom att läsa dessa artiklar:

Ärende för välvilliga mobilappar

7 tips för att skapa fantastiska mobilappdesigner

Fitnessbloggar har ökat avsevärt under det senaste decenniet. Har du någonsin undrat hur du kan komma in på åtgärden hur ditt brand kan dra nytta av blogosfären, även potentiellt påverkar människors smak och val att köpa dina produkter? Följ dessa steg för att göra det viktigt att bloggen skrivs i en personlig ton, läsaren måste känna sig som om en vän skriver något till dem (All Business, 2016). Mycket som när man skriver till en vän borde det finnas plats i samtalet för en fråga, antingen genom att lämna den öppna eller fråga en fråga för att folk ska svara på. Som om du pratar med en vän måste du utveckla en konsekvent ton med publiken så att de vet att de ska komma till bloggen för att bli uppmuntrad eller ge råd eller att bli motiverad speciellt med en hälso- och fitnessblogg (Warner, 2016). För hälso- och fitnessbloggar är det användbart att inkludera humorelement för att ge kvinnlig fitness (Andreasson Johansson, 2013).

Mycket som konsistens är nyckeln i tonen, det är också avgörande när det gäller blogginlägg. Vänskap fungerar inte om du doppar in och ut ur kontakten som du vill, det måste jobba hos,
gå ner 5 kilo på en vecka Digital Marketing Blog
låt din kund veta när en blogg kommer att vara ute . Frekventa inlägg en gång i veckan eller en gång i månaden är nödvändig för att en blogg ska fungera och ett förhållande som ska byggas med dina läsare gör det också möjligt för din blogg att visas högre i sökrankningen, eftersom sökmotorer ger större synlighet till färskt och ofta uppdaterat innehåll (Sanusi, 2014). Gör din blogg delbar med ikoner som gör det möjligt för din publik att dela din blogg med sina vänner via Facebook, Twitter eller bara en URL för att dela via sina telefoner för att utöka förhållandet byggd till en bredare publik och bygga ett samhälle (Antunovic , 2013).

Ett blogginlägg borde vara mellan 300 500 ord, vilket gör att de kan vara små ‘snackbites’, som en läsare snabbt kan läsa medan du är på resande fot, men också kvar att komma tillbaka till bloggen för ett annat inlägg. För att hjälpa till att läsa vidare, se till att texten är skannbar med tydliga rubriker och punktpunkter (All Business, 2016). Även om detta anges är intressant de mest framgångsrika bloggarna inte innehållna i rubrikerna. Detta föreslår kanske det här är inte så viktigt, förutsatt att texten hålls kort och i textbiter, så att den kan skannas utan stora rubriker.

Det kan ses att det inte bara finns 300 500 ord, men orden är också uppdelade, vilket gör varje stycke eller mening mer smält och gör texten mindre överväldigande (All Business, 2016). För att bryta upp texten används fotografier för att förstärka den punkt som görs, eller visa vad man talar om (I Frow, 2016, Wilkins, 2016).

Se till att du känner till din publik. Översätt hur mycket du vet genom att välja ett tema och innehåll som inte bara representerar dig själv utan också dem (Millburn, 2015). För de allra flesta bloggar kommer det inte att översättas med hjälp av tekniska termer. Skriv innehåll som de vill vilja läsa och hitta inte bara användbara men värdefulla (Millburn, 2015). Ge dem tips för att lösa ett problem, information som de inte har hört förut eller en ny idé om hur man gör någonting, till och med att ge dem inspiration att prova något nytt. Det kommer igen att uppmuntra läsarna att komma tillbaka och få mer inspiration / råd. Det är viktigt att innehållet för hälso- och fitnessbloggar innehåller mat / näring, inspiration för att få passform, livsstil och övningar (Andreasson Johansson, 2013).

Bloggare är så populära eftersom de är så relativa. Trots att träningsbloggar ska vara motivativa, med inspirerande bilder för att uppmuntra människor att komma i form, kan det vara svårt att hitta sätt att vara relatable, men kanske för yngre läsare att diskutera gå ut med vänner i helgen eller för en äldre publiktal om att passa fitness runt moderskapet (Andreasson Johansson, 2013). Antunovic Hardin (2013) hävdar emellertid att människor inte nödvändigtvis vill gå ner i vikt, så att bikinikroppen inte bara kan skicka bilder av stereotypen ‘den perfekta kvinnan’, därför kan det vara klokt att skicka bilder av en mer genomsnittlig hälsosam kvinna som arbetar ut än en storlek 4 bikini modell, eftersom de flesta kvinnor inte är idrottare, vill de bara hålla sig i form. Bloggar som visar dessa visas högre i sökrankningar när du skriver blogg till Google, vilket kanske visar på den här punkten.

Planera ditt innehåll så att det blir enklare att se till att du får en frekvent blogginlägg och titlar för att säkerställa att det blir upplagt och lockar rätt tittare. Ett bra tips är att använda Google Adword för att hitta sökord som folk använder för att hitta dina tjänster / produkter. När sökord har identifierats lägger du dessa i din bloggrubrik i en fras som beskriver din blogg noggrant och kommer att locka folk att läsa det, eftersom det inte bara låter folk hitta ditt blogginlägg, men det driver också trafik till din blogg (Wainwright, 2016).

Bloggar tillåter att fitnessbrandsto utvecklar ett förhållande med sin kund om information som publiceras på bloggen visar sig vara användbar, folk kommer tillbaka till din blogg och behåller ditt varumärke på kundens sinne. Ju mer användbar innehållet desto starkare är kundens varumärkesrelation som leder till ökad behållning.

Även om människor tycker att innehåll är användbart kan läsarna dela bloggen med sina vänner, öka trafiken till ditt varumärke och varumärkesigenkänning. Vidare, om en influenser skriver ett gästpost, kommer de att publicera detta och vem vet att de kan ha en inspirerande vän som kan publicera detta inlägg och få ditt varumärke ytterligare erkännande.

Med Blogging kan du också veta din kundgrupp bättre från hur de reagerar på dina inlägg. Detta kan ge dig möjlighet att anpassa ditt sortiment i enlighet med detta, vilket i sin tur ökar försäljningen.

För varumärken som är fitness blogging, läsare är medvetna om att du har en produkt att sälja i slutändan, så kommer att läsa bloggen med detta i åtanke. Därför är det viktigt att bloggen består av information som de kommer att hitta användbara så att de inte blir avskräckta av din ultimata uppmaning till handling. Det är viktigt att bloggens fokus är information som är användbar för kunden istället för den produkt du försöker sälja här, vilket gör att din blogg är mer sannolikt att visas i sökresultat, var folk är mer benägna att skriva in i Google-träning än ditt varumärke] blogg Dessutom, om du ger dina kunder användbar information, är det troligare att folk återvänder till din blogg.

Människor kan enkelt lägga in negativa kommentarer, vilket kan påverka andra synpunkter på din blogg. Om du tar bort dessa kommentarer ser det ut som om ditt varumärke har något att gömma om du svarar positivt på klagomålet och erbjuder en användbar lösning, är det mer sannolikt att människor pratar positivt om ditt varumärke och kör ytterligare trafik till din blogg.

Mät dina bloggar Prestanda

Det uppenbara sättet att mäta din bloggprestanda är att mäta sidvisningsvisningar. Google Analytics kan också användas för att mäta känslor som omger din blogg, oavsett om det är positiva eller negativa kommentarer på varje blogginlägg. Men kanske den mest fördelaktiga åtgärden är att se vilket innehåll som driver störst trafik till din blogg med hjälp av Google Analytics (Millburn, 2015). Du kan sedan använda detta när du skriver framtida innehåll för att upprätthålla konsekvent hög trafik till dina bloggar (Sanusia,
gå ner 5 kilo på en vecka Digital Marketing Blog
2014).

Om du vill veta mer om hur du skriver en effektiv hälso-och fitness blogg kan du vara intresserad av följande länkar: