fasta gå ner i vikt Din kost orsakar depression och ångest

hur ska man träna för att gå ner i vikt Din kost orsakar depression och ångest

Enligt CDC 1 av 10 amerikaner rapporter som lider av depression. Ytterligare 40 miljoner amerikaner eller ungefär 2 av 10 lider av ångestsjukdomar. Ångeststörningarna och de mediciner som är förknippade med dem kostar vårt land cirka 1/3 av vår nuvarande mentalvårdslista. Det här är allvarlig statistik som visar hur våra stämningar verkligen kan påverka inte bara våra relationer utan också vår vårdkostnad och vårt budgetunderskott. Något måste göras för att minska förekomsten och snabbt!

Många människor som lider av ångest och depression ges anti-depressiva medel som hjälper till att hantera symtom och försöker få dem att återvända till sina normala liv. Men inte mycket är känt om hur dessa anti-depressiva medel arbetar för att hjälpa depression eller ångest och forskare ser på naturliga metoder för att hjälpa till att reglera depression och ångest. De flesta av dessa läkemedel inklusive Celexa, Lexapro, Prozac, Paxil och Zoloft arbetar genom att reglera hjärnhormonserotonin. Detta hjärnhormon som faktiskt är en neurotransmittor är ansvarig för kommunikation i hjärnan och 90% av detta används faktiskt i din tarm! Så vad betyder detta? Tja, om dina serotoninivåer är låga kan det inte bara orsaka depression, ångest, sexuell lust, aptit, minnesförlust, temperaturreglering, sömnlöshet,
fasta gå ner i vikt Din kost orsakar depression och ångest
men också effekten av matsmältningen och hur du absorberar de näringsämnen som din kropp behöver för vardagliga kroppsfunktioner.

Serotonin är gjord av aminosyror som är den nedbrutna formen av proteinet som du ska äta varje dag. Dessa aminosyror är nödvändiga för inte bara muskelfunktionen och energianvändningen, men de används också för att göra proteiner och enzymer vi använder vid matsmältning, hormonerna vi behöver för att reglera våra humör och ämnesomsättning, och de är byggstenarna i våra hjärnor och muskler också. Så om vi inte äter tillräckligt med protein i vår kost (3 5 portioner av högkvalitativt protein som fisk och grötmatad nötkött), så kanske vi inte har de aminosyror som krävs för att göra serotoninet nödvändigt för hjärn- och kroppsfunktion. Dessutom, om du lever en aktiv livsstil eller tränar ofta behöver du mer protein för att uppfylla kraven på muskelbyggnad men också serotoninbehov i kroppen.

Forskare har i 2011 visat att en ökning av proteinintaget hos råttor från 2% till 10% hade en effekt på ökade serotoninproduktionsnivåer. Vill du läsa den här artikeln för dig själv?

Så vad kan du göra för att hjälpa?

1) Se till att du får 3 5 portioner av högkvalitativt protein dagligen. Jag rekommenderar högkvalitativ skaldjur eller gräsmatad nötkött till de bästa källorna. Idrottare eller dem som leder en aktiv livsstil och tränar behöver mer som 5+ portioner protein, så om du ifrågasätter om du blir tillräckligt rekommenderar jag att du planerar ett näringshärdat samråd för att diskutera din kost och eventuella ändringar du borde göra. Mitt kontor gör även telefonkonsultationer för att hjälpa dem som inte kan hitta en läkare eller nutritionist i sitt område som är utbildade för att diskutera dessa kostbehov med dem.

2) Om du inte tar en fiskolja eller omega 3-tillskott dagligen måste du lägga till en. Fiskolja är viktigt eftersom det inte bara är en bra källa till essentiella fettsyror men det hjälper också till att minska systemisk inflammation, hjälpmedel i läkning, och ökar våra nervresponsstider. Eftersom stora mängder fiskolja kan tona blodet, rekommenderar jag att du talar med din läkare innan du tar en hög dos. Standardmängder på 1000 2000 mg / dag rekommenderas vanligen men om din kost saknas eller om du har autoimmun eller systemisk inflammation kan det vara lämpligt att ta upp till 5000 mg / dag i upp till 6 veckor.

3) Om du är deprimerad eller lider av ångest och du för närvarande tar ett anti-depressivmedel, rekommenderar jag starkt att du talar till din läkare om att minska eller övervaka din dosering av läkemedel om du kommer att sätta dessa steg i aktion. Jag har sett att många patienter återhämtar eller helt eliminerar anti-depressiva när de återställer sitt proteininnehåll och därigenom serotoninbalans. är en lokal kiropraktor i Peoria, IL som specialiserar sig på familjehälsovård. Hon betonar hälsa och livsstilutbildning med sina patienter så att de kan förstå orsaken till deras tillstånd och hur de kan göra förändringar för att påskynda läkningsprocessen. Hennes unika metod bidrar till att upprätthålla en resa till större hälsa med bättre förståelse för kroppens dynamik. Hon talar också om hälsofrågor i lokala företag och i samhället, håller förebyggande hälsovårdssyn i det omgivande tunnelbanan och frivilliga att hjälpa till med lokala välgörenhetshändelser och fundraisers.
fasta gå ner i vikt Din kost orsakar depression och ångest