viktnedgång träning Fem enkla steg för att göra dina resolutioner kvar

snabb viktnedgång Fem enkla steg för att göra dina resolutioner kvar

När vi lanserar till ett nytt år, stannar de flesta av oss i viss mån och tar reda på var vi befinner oss i livet. Då gör vi ofta vår uppmärksamhet mot tillväxt och förändring, och detta leder till den ökända uppsättningen Nyttårsupplösningar!

Det enda problemet är att de flesta av dessa resolutioner bara är en besvärsskälla några veckor eller månader senare när vi inser att ingen verklig förändring hände. Snarare än att göra nyår ett monument för att hoppas byggd på spetsiga, dåliga tänkta resolutioner går för någonting seriöst och gör dessa resolutioner sticka.

Byte är svårt, och därmed få verklig förändring på något av betydelse för dig, kommer arbete att krävas. Jag föreslår, om detta skrämmer dig, att du överger något tal om resolutioner och accepterar livet som det är. Det är verkligen okej.

Om förändring är väsentlig i ett visst område av livet, så är detta ett sätt att ta upp det.

1. Välj bara en.

Om det finns en genväg för att få resultat är det förenkling. Det finns fler upplösningar, ju mer sannolikt kommer du att misslyckas på dem alla. Välj en viktig och fokusera dina energier på det.

2. För att betala priset måste du se löftet.

Det finns ett pris som ska betalas vid byte av vanor. Detta är vanligtvis i tid och energi, och kanske till och med ett ekonomiskt pris. För att vi ska kunna förändras måste vi ha en tydlig syn på vad som lovas. Sålunda visualisera resultatet du söker, och gör det upprepade gånger. Gör det i duschen. Äter det frukost Gör det i bilen. Gör det medan du väntar på en tid. Upprepade gånger se resultatet du vill, och gör det verkligt idag i ditt sinne. Detta kommer att införa dig med motivation.

3. Lista tre beslut som garanterar framgången med din upplösning.

Det är viktigt att nu skicka din uppmärksamhet till ett beslutsfattande läge och (idag) ta de tuffa besluten i förväg om de svåra stunderna. Vad menar jag med det?

Du kan inte gå ner i vikt och lämna isen i frysen. Om du väntar tills du nästa vecka, när du längtar efter en glassbinge, och glassen är bara två steg bort, är fel garanterat. Att sätta upp en upplösning idag och misslyckas med att bestämma idag vad man ska göra med dina största frestelser är det här väsen för falskt hopp. Det är en sann väg till självmord och misslyckande.

Om du kommer att begå att träna, flytt sedan ditt schema idag, sätt upp en partner för att träffa dig idag och meddela världen att ditt beslut ska vara där. Gör det omöjligt att undvika din upplösning genom att redan ha fattat beslutet.

Så, välj de tre stora besluten för dig. Tre beslut du fattar idag, före de tuffa stunderna. I huvudsak handlar det om en förutbestämd uppsättning beslut som kräver åtgärder idag Champaign och en rostat bröd.

4. Bygg in en större VARFÖR till din upplösning.

Innan du börjar, sätt på lite musik som inspirerar dig. Detta är viktigt för detta steg.

När du har gjort allt ovan, så är det dags att förbättra den känslomässiga drivningen som slår till vid din upplösning. Du gör det genom att åberopa en större VARFÖR ett större syfte. Det ändamålet eller varför kommer bokstavligen att dra dig in i det, så att du gör det levande med kraften i ditt hjärta för dina känslor.

Det är inte för komplicerat: fråga dig själv är den här resolutionen viktig för mig? Hur kommer det att påverka mig? Hur kommer det att påverka min framtid? Hur kan det medföra eller bjuda in mer kärlek och möjlighet i mitt liv? Hur kommer det att påverka de jag älskar? Varför skulle det vara viktigt för min familj, mina vänner eller ens mitt samhälle? Hur kommer det att förändra mitt öde? Hur öppnar detta möjligheter för mig och dem jag bryr mig om? Hur kommer jag att växa och utvecklas från detta? (Du får idén.)

Fortsätt bara ställa dessa frågor och låt ditt sinne gott om tid att undra genom de känslor som följer med varje svar. Sedan börjar du skriva ner dem. När du gör det, granska var och en av de tre besluten du gjorde i steg tre och låt de emotionella varför stärka dessa beslut ännu mer.

5. I slutändan kommer ansträngningen att styra dagen. Kom ihåg: Livet svarar på ansträngningarna.

Det handlar inte om påfrestning. Det handlar inte om grunting och moaning. Det handlar inte om att dumma om hur svårt det är.

Din upplösning kommer att leva i ditt liv om du konsekvent satsar på det. Detta är sättet att leva.

Ja, beslutet, besluten och känslorna är alla viktiga, men i slutändan blir din dagliga ansträngning som bestämmer resultatet. Använd den här sista pekaren, för att skapa en enkel rutin för att vara redo för denna insats. Här hur: Gå aldrig till sängs på natten utan en daglig skriftlig plan för nästa dag, som inkluderar de förutbestämda besluten och den insats som krävs för att lyckas.

Hur många kommer faktiskt att göra detta?

I slutändan kommer mycket få att följa dessa fem enkla steg för att slutföra i trettio dagar. Men för de som gör det väntar sig tillfredsställelse. Håll dig vid det, om du vill ha någon förändring som är värdig för ditt liv. Gott nytt år till er alla!
viktnedgång träning Fem enkla steg för att göra dina resolutioner kvar