träna gå ner i vikt Fem misstag människor gör när man förlorar vikt

hur många kalorier är ett kg Fem misstag människor gör när man förlorar vikt

När det gäller viktminskning fokuserar för många människor på det stora målet. Detta leder till många problem, inklusive brist på motivation och bara slutligen ge upp. Don vara en av dem som inte når sin viktminskning och definitivt inte vara en av dem som bara höjer det på efteråt.

Du kan göra en förändring genom att ta reda på de bästa misstag som människor gör när de försöker gå ner i vikt. Du har förmodligen gjort en, om inte de flesta, av de fem misstag som vi alla har någon gång på vår viktminskningsresa. Att 70 pund! Det låter som mycket, gör det? Tja, det är mycket men misstaget fokuserar på det stora antalet. Om du tittar på den totala du måste förlora, kommer du att känna att det är omöjligt att nå. Det blir ännu svårare om du släpper viktminskningen och fortsätter att öka.

Medan du behöver det slutmålet, kom ihåg att det är ett slutmål. Under din resa sätter du några mini-mål för att nå vägen. Detta kan vara en halv sten (sju pund), som blir 10% av ditt 5 stenmål! Det kan vara fem eller 10 pund eller att passa in i en viss storlek på ett visst datum.

Dessa mini-mål ger dig något att fortsätta arbeta mot och notera att de inte alltid måste vara mål. Jag har en blandning av skalor, kläder och mätmål. Jag satte i vikt förra veckan (1/2 pund) men jag var glad för att jag träffade mitt mål att passa in i min sommardags garderob.

Misstag 2: Att lägga allt fokus på viktmål Om du fortsätter att oroa dig för din vikt kommer du att hitta dig själv motiverad och bara vunnet vill fortsätta. Detta är en stor anledning att ha en blandning av typer av mål. Jag har mätmål varje månad och sedan klär målen då och då. Mitt nästa klädmål är att passa in i en brittisk storlek 12 (för närvarande är jag mellan 14 och 16 beroende på butik).

Problemet med vikten är att det svänger. Du borde väga dig själv samtidigt på samma dag varje vecka. Detta hjälper till att undvika för mycket fluktuationer. Jag fann att vikten kan fluktuera mellan två pund under dagen ja, två pund! Det mycket mellan en 24-timmarsperiod så du måste se till att du kommer på vågarna vid rätt tidpunkt.

Du kan upptäcka att din vikt går upp en vecka, speciellt om du plötsligt gör mycket aktivitet. Av någon anledning tenderar kroppen att hålla fast på några extra kalorier när du plötsligt ökar din aktivitet och det kan ta en vecka eller två att gå tillbaka till det normala. Detta kan innebära att du ser en mindre viktminskning eller inte en hela veckan som du förväntade dig. Det är inte en tävling

Misstag 3: Crash och Yo Yo DietingCrash dieter är hälsosamma för dig. Undvik dem så mycket som möjligt! Den enda gången jag skulle överväga att göra en kraschdiet är för en tvåveckorsperiod när jag försöker sparka starta min viktminskning. Jag kan slå en platå (där jag stannar i ett par veckor) eller det kan ha varit när jag började försöka gå ner i vikt.

Crash dieting kan hjälpa dig att förlora 10 kg på plats i en vecka men det är inte hälsosamt! Hälsosam viktminskning är mellan ett och två pund så snälla håll dig till det. Ja, i början kommer du att förlora mer och nu och då hittar du din viktminskning är större men i genomsnitt borde det vara mellan ett och två pund.

En viktökning på 10 pund är bara för svår att hålla av. Du har förändrat dina matvanor, du har tillfälligt gjort några förändringar så att du snabbt kan gå ner i vikt men du går tillbaka till dina gamla matvanor efter kosten. Detta gör att du får allt tyngd och mer tillbaka och du kommer att hamna på diet. Genom att göra hälsosamma förändringar (och de är bara små och gradvisa) kommer du att finna att du går ner i vikt, håller den bort på lång sikt och känner dig bättre om dig själv.

Misstag 4: Tänk på att kosten kommer att fixa AllDieting är bara en del av viktminskning. Du måste också öka dina aktivitetsnivåer. Att gå ner i vikt måste du äta färre kalorier än du bränner. Medan din kropp brinner lite på egen hand, kan du öka det beloppet genom att flytta runt mer. Ju mer motion du gör desto mer kalorier kommer du att bränna och desto mer vikt kommer du att förlora.

Det låter dig också leva medan du är på en diet. Du har chansen att äta lite mer en vecka eller njuta av din semester utan att oroa dig för mycket om din viktökning. Om du går över den mängd dagliga kalorier du tillåter, kan du göra mer motion för att kompensera för det och fortfarande gå ner i vikt den veckan!

Övning är också fördelaktigt eftersom det betyder att dina muskler blir starkare. Att koncentrera sig på kosten hjälper dig att förlora fettet, men det hjälper inte dig tonmuskel. Du har fortfarande vunnit har figuren av dina drömmar om du inte tränar. Du behöver inte göra många läkare och hälsoexperter rekommenderar 150 minuter per vecka, börja bara med att göra lite och öka det eftersom du blir mer bekväm med det.

Misstag 5: Dricker inte nog Vatten som är viktiga är skyldiga att vara dehydrerade. Det kan hända att din viktökning faktiskt beror på vätskeretention. Det ger dig också en känsla av att du är hungrig (ja, verkligen!) Och gör att du vill snacka mer.

Innan du når den chokladbaren, eller till och med den där frukosten, häll ett glas vatten och drick det. Tänk nu på om du är hungrig. Om du är, ta sedan ett hälsosamt mellanmål men bara äta för det skull.

Att vara uttorkad leder till andra hälsoproblem, inklusive organdroblem, förstoppning och trötthet. Din kropp behöver vatten för att överleva så se till att du dricker tillräckligt. Mellan sex och åtta glasögon är en dag tillräcklig på en genomsnittlig dag. Om det är mycket varmt eller du gör mycket motion, drick mer som du kommer att svettas mer av det.

Don vara en av de skyldige. Lär av andra misstag och starta din viktminskningsresa framgångsrikt. Detta är inte en tävling för att komma till slutet. Låt det ta din tid. Ju långsammare det kommer, desto svårare är det att gå tillbaka! Du kommer att göra förändringarna gradvis så att du utvecklar goda vanor och märker knappast att du äter mindre än du gjorde tidigare.
träna gå ner i vikt Fem misstag människor gör när man förlorar vikt