snabb viktnedgång Fem enkla lektioner för att gå ner i vikt

gå ner 5 kilo Fem enkla lektioner för att gå ner i vikt

Långsam och stadig vinst: Fem enkla lektioner för att förlora vikt

I ett land rikt med cheesesteaks, stekta smörgåssmörgåsar och trattkaka kan det vara svårt att bibehålla en hälsosam vikt. Men vi vet att när vi äter bättre känner vi oss också bättre, liksom att minska risken för hjärtsjukdomar, typ 2-diabetes och andra sjukdomar.

Men hur förlorar du? Vi bombarderas med motsatta åsikter och kramdieter, demoniserade livsmedelsgrupper och ständigt förändrade matskurkar: Salt? Fett? Carbs? Socker? Gluten?

Det är dags att förenkla. Här är förslag baserade på faktiska fakta, orsaker och kunskap om bariatric (viktminskning) dietist Kate Boardman, MS, RD, LDN, från St. Luke’s Weight Management Center, för att hjälpa dig att äta friskare och gå ner i vikt, över tiden.

1. Ingen enda livsmedelsgrupp är fienden: Det handlar om delstorlek

Kolhydrater har deklarerats fienden de senaste åren, men det finns en näringsvärld av skillnad mellan en påse chips och en rostad potatis. Så ja, mycket bearbetade livsmedel bidrar till fetma krisen men vad som bestämmer om du kommer att gå ner i vikt, om maten är bearbetad eller inte, är hur mycket av det du äter. Boardman förklarar: ‘Du kan övervåta mycket hälsosam, ekologisk mat, men allt kommer ner till portionsstorlek. Det är viktigt att övervaka de delar av vilken matgrupp du väljer.’

2. Förenkla: Gör grönsaker basen av din personliga matpyramid

Försök att komma ihåg de utarbetade reglerna för den senaste ‘Don’ t äta det! ‘Dieten kan vara ansträngande. Ibland fungerar enkelhet. Boardman föreslår att du först försäkrar att magert protein är en del av måltiden:’ Lean protein gör att du känner dig full och nöjdare , och hjälper dig att behålla mager kroppsmassa. ‘Fråga dig själv: Är minst 50 procent av din tallrik täckt av grönsaker, idealiskt en färgstark matris (potatis räknas inte här)? Bra jobbat. Den extra fibern hjälper dig att känna dig full och du har ökad energi.

3. Dieten betyder mer: En resa till gymmet vann inte bort Frappucino

Boardman gillar en kollega som säger: ‘Du kan inte utbilda dålig näring!’ Många försöker att rättfärdiga den bacon cheeseburger eller milkshake genom att säga, ‘Jo, jag arbetade idag.’ Och medan Boardman hävdar, ‘Motion hjälper människor att behålla sin vikt’, tillägger hon, ‘men det är svårt att nå dina viktminskningsmål med motion ensam.’ I slutändan leder det till att viktminskning är en förändring i kosten. försök minska delstorlekar, bearbetade livsmedel, söta drycker och raffinerad stärkelse. Dessutom kan hälsosam kost på egen hand minska risken för typ 2-diabetes.

4. Minska kalorier och kolhydrater går hand i hand

‘Om du begränsar kolhydrater, begränsar du dina kalorier,’ förklarar Boardman, speciellt om du längtar efter stärkelse livsmedel. Och i slutet av matematiken är det enklare att du bränner mer kalorier än du konsumerar, du kommer att skingra dig om du är en nöje älskare och du har nått din tröskelgräns för dagen, du kan välja en liten portion nötter eller en ost stick i stället, vilket kommer att ge en proteinökning. Om du håller fast med hela korn och väljer lägre kalori livsmedel som grönsaker, frukt och magre proteiner, kommer resultaten att följa (och du kan må bättre).

5. Kom ihåg: Att gå ner i vikt handlar om att älska inte att straffa dig själv

Det är lätt att bli besatt av ett tal på skalan. När vi glömmer att vem vi bestämmer vårt sanna värde, kan strävan att gå ner i vikt vrida sig i att känna sig fett och ful eller tro att vi har misslyckats eftersom vi inte ser ut som en luftprydnad, fotoproducerad tidningsmodell. Vi äter mer för att lugna oss själva och cykeln upprepas.

Så om det är dags att reframe samtalet. Vad händer om vi började tacka våra kroppar för att bära oss genom det goda och dåliga för att stödja oss för att sträva mot våra mål och återvända favören genom att älska oss tillräckligt för att äta gott, få tillräckligt med sömn och hitta motion som är tillfredsställande och roligt? Vi kanske upptäcker en glad die vie vi redan hade inne.

Tory L. The Morning Call Newsroom är inte inblandad i produktion av Betalda inlägg. De som har frågor om detta innehåll eller parter som är intresserade av att arbeta med The Morning Call Content Solutions-teamet kan ringa (888) 664 9444.
snabb viktnedgång Fem enkla lektioner för att gå ner i vikt