gå ner i vikt tabletter Fem steg för att övervinna din viktminskning platå

dietmat recept Fem steg för att övervinna din viktminskning platå

Om du någonsin har försökt gå ner i vikt vet du förmodligen att viktminskningsplåtar kan vara mycket frustrerande.

Trots allt har du ätit gott, tränat regelbundet och ser numret på skalan sjunker snyggt varje vecka. Då, plötsligt, stannar numret rörande.

När du börjar börja gå ner i vikt, är det ofta en snabb minskning av kroppsvattens vikt. När du begränsar ditt energiintag måste din kropp dyka in i glykogenbränsleförråd.

Glykogen innehåller en betydande mängd vatten som släpps av kroppen när det används för energi. Denna effekt är tillfällig och brukar bara vara några veckor.

Förutom din första vattenförlust uppträder också en platå eftersom du förlorar både fett och muskler när du går ner i vikt. Din kropp kräver nu färre kalorier eftersom den här muskelnedsättningen sänker antalet kalorier som din kropp brinner.

Din kropp har nu nått en punkt där antalet kalorier det brinner motsvarar vad du konsumerar, vilket orsakar en viktminskning platå.

Så om du inte ändrar din plan kommer din viktminskning att sakta ner.

Hur man går igenom tyngdförlustplateauen:

1. Ge inte upp. Vikten av viktminskning kan bara ha temporärt saktat. Du kanske märker att din vikt fortsätter att sjunka efter en tid.

2. Håll din vilande metaboliska hastighet testad av ditt Copeman-team. Du kan behöva justera ditt kaloriintag baserat på din växande vikt och metabolisk hastighet för att fortsätta samma viktminskning.

3. Spåra din näring.

en. Spela in mat och dryck direkt efter att ha ätit med hjälp av skalor och mätkoppar för att spela in allt. Glöm ingenting! Människor blir ofta självkänsla och portioner växer oavsiktligt.

b. Leta efter mönster:

Äter du eftersom du är hungrig eller på grund av känslor som tristess eller stress?

Får du tillräckligt med fiber vid frukost? Öka din fiber kan hjälpa till att kontrollera kaloriintaget resten av dagen genom att hålla dig nöjd längre.

För många begär senare på dagen? Försök omfördela dina kalorier så att det finns mer vid frukost;
gå ner i vikt tabletter Fem steg för att övervinna din viktminskning platå
vissa studier visar att detta minskar begär och accelererar viktminskning.

4. Granska dina träningsvanor (och icke-träningsvanor). Gör du bara kardiovaskulär träning? Det kan vara dags att lägga till lite motståndsträning för att optimera kaloriförbränning. Tala med din Copeman kinesiolog om en personlig motståndsträningsplan.

Letar du efter andra sätt att bränna kalorier?

5. Fira dina viktminskning framgångar även blygsamma! Att förlora till och med 10 procent av din ursprungliga kroppsvikt kan avsevärt förbättra högt blodtryck, diabetes, höga kolesterolnivåer, sömnstörningar, ortopediska sjukdomar och andra medicinska problem.

Om du kämpar för att bryta igenom ditt viktminskningsläge, sök support. Nå ut till din läkare,
gå ner i vikt tabletter Fem steg för att övervinna din viktminskning platå
dietist och / eller kinesiolog för coachning som hjälper dig att nå din målvikt.