bästa träning för viktminskning Fem anledningar att du inte kommer att gå ner i vikt

bra mat för viktnedgång Fem anledningar att du inte kommer att gå ner i vikt

(CNN) Viktminskning är fortfarande oerhört utmanande för de flesta människor, vilket framgår av den växande globala överviktspidemin.

Enligt de senaste statistikcentralerna för sjukdomskontroll och förebyggande statistik anses mer än två av tre amerikanska vuxna vara överviktiga (definierat som ett kroppsmassindex över 25) och av dessa faller 36,5% av de amerikanska vuxna i den obese kategorin (BMI större än 30).

Många vill också gå ner i vikt. Enligt en ny studie i Journal of the American Medical Association rapporterar ungefär hälften av överviktiga och fetma vuxna att de försöker gå ner i vikt. Därför frågar mina patienter ofta, ‘Varför kommer jag inte att gå ner i vikt?’

Det finns inget enkelt, universellt svar på den här frågan, men efter nästan två decennier av att arbeta med patienter som försöker gå ner i vikt och med hjälp av två ledare inom näringsämnen och fetma har jag sammanställt denna lista över några av de vanligaste beteendemässiga och medicinska anledningarna kan du inte gå ner i vikt, trots att du tror att du gör allt rätt. Jag har också försökt att ta med förslag för att få dig på rätt väg till en fortsatt viktminskning.

1. Du har kalori ‘Amnesi’ Detta är en av de vanligaste och enkla att fixa problem som jag ser i min övning: Enkelt sagt äter folk ofta mer kalorier än de inser.

Totala kalorier förbrukas när det gäller viktminskning, trots vad vissa populära dieter hävdar. Folk glömmer ofta de små sakerna under eller mellan måltider som lägger upp kalorier och kan störa betydligt med viktminskning.

Resten: Håll en matbok eller spåra ditt matintag med en app. Forskning visar att detta enkla beteende kan fördubbla viktminskning, och det hjälper ofta mina patienter att bryta igenom frustrerande viktminskningsplåtar.

2. Du slappna av din kost för mycket på helgerna.Detta är ett annat mycket vanligt problem som är lite mer utmanande att fixa, eftersom helgerna i allmänhet är mycket mindre strukturerade och mer sociala än vardagar. Tre dagar (fredag, lördag och söndag) av mer avslappnad äta (och i många fall dricka) kan enkelt radera fyra dagar av mer fokuserad ansträngning.

Jag förväntar dig inte att du ska vara perfekt sju dagar i veckan, men majoriteten av framgångsrika viktminskningshållare från National Weight Control Registry (en pågående studie som spårar människor som har förlorat minst 30 pounds och hållit tyngden av i minst en år) upprätthålla en ganska konsekvent diet under hela veckan, inte bara på vardagar.

Resten: Försök att begränsa avliden om du försöker gå ner i vikt. En natt, ha ett glas vin eller en mer överbryggande entr men inte båda. På en annan natt, dela en efterrätt, hoppa över vinet och försök att välja en hälsosammare entr Var försiktig med att ha en hel ‘fuska’ måltid eller värre ‘fusk’ -dag eftersom detta verkligen kan störa tyngdförlusten.

3. Din medicin fungerar mot dig De flesta läkare får inte adekvat träning i fetma och näring. (Stoppa inte något ordinerat läkemedel utan att tala med din läkare först.) Det finns en fullständig lista över mediciner som kan orsaka viktökning online.

4. Du äter för mycket av en bra sak Det är sant att rekommendationer om kostfett har förändrats under det senaste decenniet, och näringsvetenskapen har funnit att omättat fett, inklusive nötter, frön, avokado och olivolja, spelar en viktig roll i en hälsosam diet.

Men du kan lätt äta för mycket hälsosamt fett tillsammans med andra hälsosamma livsmedel, inklusive hela korn.

Fett har mer än dubbelt kalorierna av kolhydrater eller protein, så feta kalorier, även om de är friska, läggs upp snabbare. Hela korn har tre gånger antalet kolhydrater som icke-stärkelsefulla grönsaker per portion, så igen betyder delstorlek.

Fixen: Öva portion kontroll när det gäller hälsosamma men mer kalori täta livsmedel som nötter, jordnötssmör, frön, avokado, olivolja och fullkorn inklusive quinoa, fullkornsprodukter och pasta och brunt ris.

E Commerce Guide av CNN Underscored: Ett nytt sätt att spåra viktminskning och mer med dessa smarta vågar

5. Din kropp är resistent mot insulin Det här är ett problem jag ofta stöter på med patienter och en som min kollega Dr Michael Rothkopf, ordförande i Läkemedelsnämnden bekräftar, är en ofta förbisedd orsak till viktminskningsvikt.

Det kan också kräva specialiserad testning för att avslöja. Enligt CDC har cirka 30% av vuxna och nästan 70% av överviktiga vuxna metaboliskt syndrom, en konstellation av abnormiteter som starkt är förenade med insulinresistens och överskott av insulinproduktion.

Insulin undertrycker frisättningen av lagrat fett och främjar bildandet av fett från socker. Metabolismen av en person som har insulinresistens eller insulinöverskott kommer att flyttas bort från fettförlust och mot fettförvaring.

Lösningen: Om du är kvinna och din midjeomkrets är mer än 35 inches eller om du är en man med midjestorlek större än 40 inches, tala med din läkare om att kontrollera insulinresistens. Om du har det kan det finnas dietary modifieringar och mediciner som kan hjälpa dig att gå ner i vikt.

Det finns andra potentiella anledningar till varför skalan inte får budskap: kort sömn varaktighet, överdriven sedentär beteende, överdriven efter träning, stressbesättning och äta en mycket inflammatorisk diet fylld med bearbetad mat och otillräckliga frukter och grönsaker. Men ovanstående lista bör komma igång med att räkna ut hur man får skalan att röra sig i rätt riktning.
bästa träning för viktminskning Fem anledningar att du inte kommer att gå ner i vikt