bästa träning för viktminskning Fat Fighting Super Foods

ner i vikt Fat Fighting Super Foods

Grönt te innehåller antioxidanter och koffein, som arbetar tillsammans för att öka kaloriförbränning och öka metabolism. Grönt te innehåller också en aminosyra som heter L-ananin som hjälper till att minska aptit och begär och lindra stress / ångest (alla dessa är faktorer som kan påverka vikt). Hur mycket behöver du? Forskning har funnit fördelar med ca 5 10 kopp te dagligen eller du kan få fördelarna i tilläggsform. Grönt te är naturligt lågt i koffein. Den innehåller ca 35 50 mg koffein (jämfört med droppkoffe som innehåller cirka 150 mg koffein). Medan den koffeinhaltiga formen kan ge några fördelar gjordes den undersökning som visar viktminskningseffekter med koffeinfritt grönt te.

2. Äpplen Ett äpple om dagen gör mer än att hålla doktorn borta. det kan bara hjälpa till att hålla fett borta! Äpplen är rik på löslig fiber, vilket ökar mättnad (får oss att känna sig fulla). Studier visar ett äpple om dagen kan minska total kaloriförbrukning med 190 kalorier. Andra studier har visat att att äta ett äpple med varje måltid förbättrar blodsockret genom att stabilisera hormoner som påverkar aptit och mättnad, vilket hjälper till att hålla din kropp i fettförbränning snarare än fettlagringsläge.

3. Chia flesta av oss kommer ihåg reklamen från 80-talet för Chia-husdjur, och nu blir Chia populär som en funktionell mat som kan stödja viktminskning, balansera blodsockernivån och ge oss högoktan energi. Chia är högt i fiber, protein, essentiella fettsyror och många näringsämnen, och det är lågt GI alla dessa faktorer är viktiga för att ge långvarig energi och öka viktminskning. Chia säljs i fröform under namnet Chia Nutra (från Webber Naturals) . Det finns också i en spannmål som heter Chia Goodness (av Ruth’s Hemp Foods).

4. Sojabönor erbjuder flera fördelar för viktminskning. Forskning från University of Illinois fann att sojamjölk och tofu ökar ämnesomsättningen, vilket bidrar till lägre kroppsfettprocent. även om du inte ändrar din kost. Så medan din kropp arbetar hårt för att bearbeta det proteinet, brinner du kalorier. Sojaprotein har ett lågt glykemiskt index (GI), vilket innebär att det inte leder till en snabb ökning av blodsockernivån efter konsumtion. Detta förhindrar överkänning av insulin (insulin främjar fettlagring). Stabilt blodsocker och insulinnivåer betyder färre hunger begär och färre kalorier lagras som fett.

5. Vita njurbönor komponenter i den vita njurbönen kan hjälpa till att neutralisera stärkelse från kosten. Forskningen har fokuserat på ett standardiserat extrakt av den vita njurbonen som kallas fas 2. Detta tillskott fungerar genom att hämma verkan av ett enzym som kallas alfa-amylas, vilket är ansvarigt för att bryta ner stärkelser. Som ett resultat absorberas mindre stärkelsekalorier från en måltid. Studier visar också att detta tillägg sänker också glykemiskt index (GI) av stärkelseformiga måltider och främjar viktminskning. Livsmedel som innehåller högstärkelse innehåller bröd, pasta, potatis, ris och bakverk. Kosttillskott som innehåller fas 2 säljs i apotek och hälsokostaffärer.

Cayenne ett utmärkt krydda för att ge din mat lite spark, cayenne peppar hjälper till att bränna kalorier genom att utlösa ett termodynamiskt svar som brinner som varar timmar efter att ha ätit.

Kanel fungerar synergistiskt med insulin för att förbättra blodsockerkontrollen. Så lite som en 1/4 tesked kanel som läggs till mat hjälper din kropp att metabolisera socker snabbare och sänka kroppens blodsockernivåer.

Genom att lämna in en kommentar accepterar du att CBC har rätt att reproducera och publicera denna kommentar helt eller delvis, på något sätt som CBC väljer. Observera att CBC inte stöder yttrandena i kommentarerna. Kommentarer till denna historia är modererade enligt våra riktlinjer för inlämning. Kommentarer är välkomna när du är öppen. Vi förbehåller oss rätten att stänga kommentarer när som helst.
bästa träning för viktminskning Fat Fighting Super Foods