bra mat för viktminskning en livsmedelsjournalen kan vara ett viktigt viktminskningsstöd

viktminskning tabletter en livsmedelsjournalen kan vara ett viktigt viktminskningsstöd

Dag efter dag spelade han upp allt han åt och drack på en gratis iPhone-app som heter Lose It, som spårade kalorier, träning och viktminskning på ett högteknologiskt diagram. ‘Jag gjorde det allvarligt i tre månader och jag förlorade 10 pund på det , och det ledde till semestern, så jag var väldigt stolt över det, säger Genova, som bor i Vancouver Islands Cowichan Valley och undervisar i Vancouver och Victoria. ‘Varför gick jag av den? Tja, det blir tråkigt. ‘Nästan alla som har hållit en matbok överensstämmer, det fungerar åtminstone ett tag.’ En matdagbok eller dagbok är i grund och botten en detaljerad logg över all mat och dryck du konsumerar ‘, förklarar Sue Mah, en Toronto-baserad dietist med Nutrition Solutions. ‘Det är ett stort viktminskningsverktyg eftersom det verkligen gör att du slutar och tänker om du behöver den andra hjälp av potatisallad eller en chokladkaka till efterrätt,’ tillägger hon. ‘Även om du inte ‘behöver inte gå ner i vikt, en matdagbok är ett fantastiskt sätt att hålla reda på orsakerna till att du’ äter och hjälper dig att stämma överens med dina sanna hungersignaler. ‘Livsmedelsskrifter är viktiga för att människor kämpar med allvarliga hälsoproblem relaterade till näring. De är viktiga verktyg för idrottare som tränar för konkurrens. Och för den genomsnittliga personen som bara vill bli friskare och kanske lite smalare uppmuntrar de ansvarighet och ökar medvetenheten om kalorier och delstorlekar. Men de har också sina utmaningar. förrätter, succén ess att hålla en matjournalen ligger i att vara helt ärlig. ‘Jag tycker att människor är rädda för att vara ärliga’, säger Hayley McGowan, en personlig tränare vid West Vancouvers Metod Personal Training, som ber kunder att hålla en mattidskrift innan de börja måltidsplanering. ‘De tenderar att ljuga om de små mellanmålen. Du vet att du gör middag och du går in i ett skåp och ta en handfull pitabrombiner. Men de få hundra extra kalorier om dagen, det är som att hålla en budget. Det lägger till. ‘Mer viktigt är att mattidskrifter ofta inte handlar om de underliggande frågorna om varför vi äter orätt eller varför vi äter de rätta sakerna.’ Dietisterna är utbildade för att titta på vad deras klienter åt när de åt och hur mycket de åt åt, säger Colleen Cannon, psykolog med Craving Change, ett Calgary-baserat program som hittar lösningar för människor som kämpar med vikt och fitness. Men vad det här sättet inte gör är att titta på de känslor eller tankar som ledde direkt till potatischipsen eller chokladkakor. Vad kanon föreslår istället är en enklare form av matjournalen som inte räknar kalorier eller kolhydrater, men registrerar tankar och känslor tillsammans med maten som ätas. ‘Det hjälper till att vi känner till de människor som äter mer som svar på interna signaler snarare än externa signaler kommer att ha större kamp med sin vikt ‘, säger Cannon. ‘Det kommer sannolikt att göra denna viktminskning mer utmanande och det kommer att göra att den viktminskning blir mer utmanande.’ Interna signaler kan vara känslor som ensamhet, stress, tristess, ilska eller sorg, medan externa signaler kan vara övertryck, en munvattning annons för cheeseburger eller födelsedagstårta på kontoret. ‘Det här är alla riktigt kraftfulla signaler, men eftersom människor har större medvetenhet om vad de gör och varför de gör det, har de större kontroll över det, säger Cannon. medvetenhet kan också hjälpa till att styra vad Cannon kallar ‘binärtänkande’ som mycket styvt, allt eller inget trodde process som kan leda till kostenkatastrofer. ‘Kostindustrin är full av den typen av tänkande, att det är god mat och där skräpmat ‘, säger Cannon. ‘Den typen av tänkande ger dig hög risk att överdriva när du äter en mat som du inte hade planerat att äta.’ Starkt tänkande förklarar också varför så kan människor ge upp sina mattidningar, antingen av tristess, brist på tid eller ren frustration. ‘Det vi vet är att folk inte gillar att göra sina läxor, säger Cannon. ‘Och de behöver inte en annan missupplevelse.’ För många människor, istället för att spela in varje kalori som konsumeras i en matbok, kan det vara bättre att planera framåt. ‘Jag vill hellre lägga dig i planeringen av vad du’ ska du äta, säger McGowan. ‘Om du planerar vad du ska äta, kommer du att bli mer framgångsrik än att titta tillbaka i slutet av dagen på vad du åt.’ Förutom att friska måltider kan en plan också innehålla akutåtgärder för affärsresor, träningspass, långa dagar på kontoret och eftermiddagar som spenderade ärenden. Det kan och bör också ta hänsyn till vilken tid på dagen du behöver de flesta av dina kalorier. Naturligtvis, för att komma upp med den planen behöver du en utgångspunkt. Att hålla en matbok är den utgångspunkten, åtminstone en kort stund. ‘Journalling gör sakerna mer verkliga’, säger Cannon. ‘Det har du slutat för tillfället och tänker, Vad händer nu för mig? Vi är så vana vid att ställa ut och rusa runt, och att sluta just nu och öka medvetenheten är en mycket kraftfull teknik. ‘Genova erkänner värdet av en livsmedelsjournalen för att göra honom medveten om allt han äter.’ När du börjar förstå vad ‘s i en del oavsett det gör att du minskar delstorleken.’
bra mat för viktminskning en livsmedelsjournalen kan vara ett viktigt viktminskningsstöd