går ej ner i vikt Duluth flyginstruktör passerar på hennes kärlek till himlen

hur man går ner i vikt Duluth flyginstruktör passerar på hennes kärlek till himlen

Burgums Kilbourne-grupp äger inte det mesta av downtown FargoOtter Tail Power Company-namn Todd Wahlund FinansdirektörAmerican Federal Promotes Adam BraunbergerlifestyleHeadlinesAway from Home: Key West, FloridaFuture smarta hem kommer att rulla upp TV, hjärnvågsbad och så mycket mer coola sakerNy stormar piska upp minnen av gamla Fargo VA att hålla veteraner rådhus, krav klinikBIO Girls melds mentorskap, fitness och tro

DULUTH, Minn. Lis Hendrickson har två hangarer och en flygbana i hennes hem.

Hon har också tre plan: en Cessna 170, en Cessna 120 och en Piper Super Cub. (Den senare har flottor och skidor på hjulen just nu, sa hon.)

Hendrickson är chefflyginstruktör och operationschef för Fly Duluth / Duluth Flying Club, ett privatägt pilotutbildningscenter. Innan dess hade hon andra hattar, inklusive chefsinstruktör vid Lake Superior College, företagsledare för Cirrus, flyginstruktör på Cloquet Airport.

När hon inte undervisar arbetar hon med Federal Aviation Administration som skriver flyglektioner, vilket gör att deras planer är aktuella på underhåll och kommunikation med studenter.

Och hon försöker flyga så ofta som möjligt men det var inte alltid så.

‘Jag började lära mig att flyga när jag var 30,’ sa 60-årig pilot. Innan det var Hendrickson i restaurangledning. När hennes dotter var gammal, bestämde hon sig för att jaga hennes barndomsdröm.

Hon tjänat sin pilotlicens om tre månader, sa hon och förklarade, ‘Ett år är en normal tidsperiod.’

Flying påverkar inte bara kontrollerna. Grundutbildning täcker de grundläggande systemen i ett flygplan;
går ej ner i vikt Duluth flyginstruktör passerar på hennes kärlek till himlen
du måste också lära dig att flyga i olika vädermönster, språk på flygplatser och hur man navigerar med GPS.

‘När jag först började kunde jag inte göra annat än flyga flygplanet,’ sa hon. Din hjärna är så full av information, det är svårt att multitaska och att få bekväm kommunikation med flygledare tar ett tag. Hon kom ihåg en gång som hennes flyginstruktör berättade för henne att meddela in i headsetet som hon gjorde en manövrering. ‘Jag tittar över på honom och jag säger,’ Jag kan inte, jag vänder mig ‘, sa hon med skratt.

Hendrickson använder sina erfarenheter med sina elever och instruktörer som hon övervakar, och hon modellerar hennes undervisningsstil efter Bill Amorde på Superior Airport i Wisconsin.

‘Han är fortfarande den person jag tittar på och försöker efterlikna,’ sa hon. Han är en utnämnd pilotutredare. Han har så mycket erfarenhet i många olika typer av flygplan, och han kommer att ge verklig världserfarenhet som ökar förtroendet.

‘När jag är med en student eller vi är på en scenkontroll, kommer de att titta på mig och de säger’ Är det rätt? ‘Och istället för att svara på deras direkta fråga är det jag säger’ Låter det här rätt för dig? Tror du att du är redo att ta av? ” Detta lär dem hur man ska vara en pilot som befaller, och det lugna steg för steg tankeprocessen kommer att rädda ditt liv, sade hon.

En stor motivator att undervisa är att ge tillbaka till luftfart, sa hon och en bonus ser en person flytta från noll timmar på himlen för att slå vad hon kallar en epiphany om att flyga. ‘Det matar min själ,’ sa hon.

Christy Newcomb är en kundservice representant vid Monaco Air Duluth, där hon arbetar med Hendrickson. Sedan barndomen drogs Newcomb till flygning. ‘Det här är inte något jag ville göra för en karriär. Det är något bara för mig ‘, sa hon via e-post.
går ej ner i vikt Duluth flyginstruktör passerar på hennes kärlek till himlen